Find kommando
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 25-03-08 11:25

Hej

Jeg er ny bruger af unix og skal bruge et tip til hvordan jeg kan søge
efter en tekststreng i alle mapper i det bibliotek jeg står i, med
undtagelse af én mappe.

Nogen der kan hjælpe med dette?

mvh. Brian

Fra : Peter Mogensen

Dato : 25-03-08 13:32

Brian Bendtsen wrote:
> [...]
>
> Jeg er ny bruger af unix og skal bruge et tip til hvordan jeg kan søge
> efter en tekststreng i alle mapper i det bibliotek jeg står i, med

grep <TEXTSTRENG> -r --exlude=<MAPPEN> .

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 25-03-08 13:42

Peter Mogensen wrote:

> grep <TEXTSTRENG> -r --exlude=<MAPPEN> .

grep <TEXTSTRENG> -r --exclude=<MAPPEN>

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 25-03-08 13:45

On 2008-03-25, Jørgen Heesche <heesche@webspeed.dk> wrote:

> grep <TEXTSTRENG> -r --exclude=<MAPPEN>

Nej, denne leder ikke i filer, men derimod i stdin.
Derudover ville jeg for korrektheds skyld vælge følgende syntaks:

grep -r --exclude=<MAPPEN> <TEKSTSTRENG> .

(Usage: grep [OPTION]... PATTERN [FILE]...)

--
Andreas

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 25-03-08 15:19

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Nej, denne leder ikke i filer, men derimod i stdin.
> Derudover ville jeg for korrektheds skyld vælge følgende syntaks:
>
> grep -r --exclude=<MAPPEN> <TEKSTSTRENG> .
>
> (Usage: grep [OPTION]... PATTERN [FILE]...)

Ja!
man grep :
grep [options] PATTERN [FILE...]

Jørgen Heesche