navn på newsserver? (gennem stofanet)
Fra : fix

Dato : 24-03-08 11:21

Har forsøgt at hjælpe en kollega igang på news.

Det er bare ikke lykkedes mig at finde en newsserver han kan få adgang til,
eks news.stofanet.dk eller news1.st.....
Er der noget specielt omkring stofanets newsservere?

finn

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-03-08 12:08

fix skrev:
> Har forsøgt at hjælpe en kollega igang på news.
>
> Det er bare ikke lykkedes mig at finde en newsserver han kan få adgang til,
> eks news.stofanet.dk eller news1.st.....
> Er der noget specielt omkring stofanets newsservere?

Brug sunsite.dk. Det plejer at virke.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-03-08 12:21

On Mon, 24 Mar 2008 11:21:04 +0100, "fix" <fix@faxe.dk> wrote:

> Det er bare ikke lykkedes mig at finde en newsserver han kan få adgang til,

Prøv news.telia.net, og hvis det ikke virker, så prøv news.dotsrc.dk
(kræver tilmelding via www.dotsrc.dk/usenet)

-A

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 24-03-08 12:28

Asbjorn Hojmark wrote:

> Prøv news.telia.net, og hvis det ikke virker, så prøv news.dotsrc.dk
> (kræver tilmelding via www.dotsrc.dk/usenet)

Og iflg. http://dotsrc.org/usenet/clientconfig/ hedder serveren
news.sunsite.dk.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen DK

Fra : Rene Joergensen

Dato : 24-03-08 15:44

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Prøv news.telia.net, og hvis det ikke virker, så prøv news.dotsrc.dk
> (kræver tilmelding via www.dotsrc.dk/usenet)

news.telia.net er den svenske server. news.dk.telia.net, news.telia.dk,
news.stofanet.dk er den danske.

--
-René

Fra : Ingvar Stefansson

Dato : 24-03-08 12:21

Hej "Fix"

Jeg bruger denne her news.stofanet.dk, på port 119 og det kører fint
igennem.

mvh
Ingvar

Fra : fix

Dato : 24-03-08 19:19

"Ingvar Stefansson" <"ingvarlena[FJERN]"@mobilixnet.dk> skrev i en
meddelelse news:47e78eb1$0$1979$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej "Fix"
>
> Jeg bruger denne her news.stofanet.dk, på port 119 og det kører fint
> igennem.

Tak til ALLE, nu har jeg noget at prøve med imorgen.
Det undrer mig, at jeg kan pinge news.stofanet.dk, men får af vide at
serveren ikke svarer (OE)

nå jeg vender tilbage, forhåbentligt fra location

finn

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 24-03-08 20:36

Finn skrev:

> Det undrer mig, at jeg kan pinge news.stofanet.dk, men får af
> vide at serveren ikke svarer (OE)

Får du svar med "telnet news.stofanet.dk 119" (man kan slippe ud
med "QUIT" og ENTER)?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup