Markering af diffs, Subversion
Fra : Steen Suder

Dato : 24-03-08 11:02

Vi har et system, der organiserer dokumentation og udsender denne til kunder
i tilfælde af opdateringer. Systemet ligger i Subversion og består af
XSL-skabeloner og .xml-filer.

Der kommer helt simpelt html ud (af xsltproc), når der "committes" et
dokument.

Spørgsmål:
Jeg vil gerne have markeret den nye/ændrede tekst, med f.eks. gul
baggrundsfarve (kan laves i stilarket) - automatisk.

Findes der noget infrastruktur i Subversion, der kan dette? Eller hvordan
angriber jeg dette?

NB
Er lidt i tvivl om hvad jeg skal Google efter (og har da heller ikke fundet
noget).

--
Steen Suder

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-03-08 11:23

Steen Suder skrev:

> Jeg vil gerne have markeret den nye/ændrede tekst, med f.eks. gul
> baggrundsfarve (kan laves i stilarket) - automatisk.

Hvordan vil du angribe hvis der er ændret tags i XML-dokumentet?

> Findes der noget infrastruktur i Subversion, der kan dette? Eller hvordan
> angriber jeg dette?

En kombination af en diff mellem de to versioner trukket ud af
subversion, og det nye dokument skulle vel være nok til sådan en
perl-haj som dig?

Fra : Alex Holst

Dato : 24-03-08 13:44

Steen Suder <sfs_news_spam@suder.dk> wrote:
> Sp?rgsm?l:
> Jeg vil gerne have markeret den nye/?ndrede tekst, med f.eks. gul
> baggrundsfarve (kan laves i stilarket) - automatisk.

Du bliver nok nødt til at benytte $Id$ og venner til at embedde nok
metadata i hvert HTML dokument til at noget hjemmeskrevet magi kan lave
et opslag i dit svn repo og finde den forrige version af dokumentet,
lave sammenligninger og redigere HTML output.

Alternativt, kan jeres commit beskeder ikke sendes sammen med det
endelige produkt? Kunden er vel vant til at læse release notes?

when it's more bare, more hollow. http://a.mongers.org/

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk/