IPOD problem SimplyMepis
Fra : Fisker

Dato : 19-03-08 08:26

Hej

Jeg kører Simply Mepis 2007.

Ipod fungerer fint med Amarok, kan se alle sangene på Ipod
og afspille dem med Amarok.
Jeg kan endda kopiere sange fra

Men hvordan får jeg nye CD'er kopieret til Ipod ?
De skal vel konverteres til Ipod format, men jeg kan ikke finde
nogen applikation som kan gøre det ??

Nogen forslag ??

Har også prøvet med GTKPOD uden held.

Fisker

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-03-08 13:27

On Wed, 19 Mar 2008 08:26:15 +0100, Fisker wrote:

> Men hvordan får jeg nye CD'er kopieret til Ipod ?

Konverterer lyden på dem til et lydformat iPod'en kan afspille (mp3,
f.ex.) og overfører filerne til den.

> De skal vel konverteres til Ipod format, men jeg kan ikke finde
> nogen applikation som kan gøre det ??

Der er ikke noget musikformat der hedder "Ipod format".

Jeg plejer at bruge Grip til at lave mp3 og flac-filer af mine cd'er.
Når jeg har gjort det, bruger jeg gtkpod til at overføre filerne. Det
fungerede fint med både en første generations iPod, med en iPod video og
med lidt mere arbejde med en iPod touch (kræver ssh-adgang).

> Nogen forslag ??

Fortæl hvilken slags iPod du har, hvad du præcis gør, hvad du forventer
der skulle ske og hvad der sker i stedet for - så kan det være nogen kan
komme med et råd.

> Har også prøvet med GTKPOD uden held.

Sørens.

Mvh.

--
"Some are born to sweet delight Adam Sjøgren
Some are born to endless night" asjo@koldfront.dk