MS Windows
briani 27239
Win XP og Netværksprinter
Fra : Lene Larsen

Dato : 26-03-08 07:37

Hej,

Hvad er opskriften på at få min netværksprinter til at printe hurtigt ud
efter jeg har trykket på "print".

Jeg tænker ikke på hastigheden hvormed den udskriver en side, men tiden der
går med at overfører print jobbet til printeren, altså tiden fra jeg har
trykket på print til den begynder at printe..

Nogle siger det er bedst at slutte printeren til en af de 4 maskiner jeg har
i huset via USB og så lade de andre printe ud via den computer, det skulle
forøge hastigheden, da den computer den så er sluttet til hjælper til med
RAM m.m.

Eller er der andet man kan gøre for at den printer hurtigt ud?

Jeg bruger XP Pro maskiner, som er sluttet sammen med Cat5 kabler til en
Zyxel 2 Plus og en GS-108A
Giga switz.

Mvh.

Lene

Fra : Pindsvinet

Dato : 26-03-08 07:49

"Lene Larsen" <Lene.M.L@forum.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Eller er der andet man kan gøre for at den printer hurtigt ud?
>
> Jeg bruger XP Pro maskiner, som er sluttet sammen med Cat5 kabler til en

Hej Lene!

Når nu du er så heldig at have en netværksprinter så ville det da være dumt
at slutte den till en PC, fordi det kræver så at den står tændt hele tiden.
Har du prøvet at sætte den direkte til en PC? Hvis ja printer den så
hurtigere ud?
Det lyder mærkeligt at den skulle printe langsommer ud bare fordi den er
tilslutettet direkte på netværket.

Hvodan er din netværk sat op? kører du med en router som også er DHCP
server?, eller hvordan tildeles der IP adresser til de forskellige PCere?.
Og kan det være fordi at din printer er sat til en fast IP-adresse? Hvis den
er det på et netværk med en DHCP server så har du problemet der!

Mvh
Stampe

Fra : Pindsvinet

Dato : 26-03-08 07:51

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-08 10:13

---Klip--
> [...]
> den
> er det på et netværk med en DHCP server så har du problemet der!

Hej Stampe

Den forstår jeg ikke.
Jeg har 4 pc'er (alle win xp) 1 netværksprinter (brother hl2700n)
Min printer har fast IP tildelt at routeren.
Mine pc'er er sat til at printe til IP-adressen
Den begynder at skrive/varme op et brøkdel af et sekund efter jeg har
trykket print.

Andre jeg kender der har netværksprinter, kører også med fast IP

Mvh
Michael

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-03-08 10:21

On Wed, 26 Mar 2008 07:36:42 +0100, "Lene Larsen" <Lene.M.L@forum.dk>
wrote:

> [...]

>går med at overfører print jobbet til printeren, altså tiden fra jeg har
>trykket på print til den begynder at printe..

Blækprintere burde begynde at udskrive i samme øjeblik du trykker
print.

Men er det en laser printer der er gået i 'dvale', så skal den måske
lige varme op først. Min egen Samsung farvelaser bruger f.eks godt et
minut på den proces.

<mlr>