MS Windows
briani 27239
Fra Vista til XP
Fra : Dr.Xerox

Dato : 23-03-08 16:40

Hvis det er forkert NG, så spark mig.

Jeg hae en ASER Extensa 4220 der kører Vista
på den vil jeg gerne skifte OS til XP
Når jeg booter på XP og vil bruge værktøjet i den til
eventult slette Partion / Formatere
får jeg en meddelse om at den ingen HDD har.
Hvad gør jeg forkert?

God Påske

Mvh. Poul

Fra : Hauge

Dato : 23-03-08 17:03

Hejsa
Dr.Xerox wrote:
> Når jeg booter på XP og vil bruge værktøjet i den til
> eventult slette Partion / Formatere
> får jeg en meddelse om at den ingen HDD har.
> Hvad gør jeg forkert?

Der kører en tråd i dk.edb.hardware om lige netop det med Vista -> XP.
"Kan man installere XP på en ny medion ??" fra 19. marts
Og flere andre tråde, jeg tror de kan hjælpe dig.

Mvh Hauge

Fra : Dr.Xerox

Dato : 23-03-08 20:44

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse news:47e67f35$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> "Kan man installere XP på en ny medion ??" fra 19. marts
> Og flere andre tråde, jeg tror de kan hjælpe dig.

Mange tak for svar Hauge.
Den tråd omhandler en Medion, som jeg ikke lige kan bruge noget af.
Maskinen her er en Acer 4220 med Vista Home, som viser, når jeg starter en
cmd prompt, og giver den kommandoen Dir, svare den med at vise et x:\ drev og selvfølgelig en del filer
fra dette x:\ drev kan jeg gå til C:\ D:\ E:\ det ser ud for mig at der er lavet noget sikkerhed på den.
Min plan var at boote op på CD-en med XP, og med den formatere C:\ for at installere XP
Jeg må have fat i Acer´s hotline de må kunne løse gåden, det er jo dem der har lavet det.

Igen mange tak for svar.

Mvh Poul

Fra : Hauge

Dato : 23-03-08 21:02

Hej
Dr.Xerox wrote:
> Den tråd omhandler en Medion, som jeg ikke lige kan bruge noget af.

Du kan bruge ideerne. Find ud af hvad der sidder i din maskine, evt. om der
er andre modeller af Acer der har XP-drivere der samtidigt har samme
hardware i maskinen. Det var det jeg selv gjorde med min HP. Den bliver der
heller ikke lavet XP-drivere til, men brugte enkeltdrivere fra forskellige
modeller. Men jeg er ret sikker på at Google kan hjælpe, hjalp mig.
Men søg på "driver xp acer 4220", så tror jeg du får en masse hits, da det
er meget efterspurgt, men det koster et par timers arbejde.

I den tråd jeg henviste til, eller også i en anden tråd i samme gruppe, er
der lidt hjælp til driver til harddiskcontrolleren under installation af XP.

Mvh Hauge

Fra : Dr.Xerox

Dato : 23-03-08 22:42

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse news:47e6b726$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> I den tråd jeg henviste til, eller også i en anden tråd i samme gruppe, er der lidt hjælp til driver til harddiskcontrolleren
> under installation af XP.

Hej Hauge

Din henvisning til en driver til harddiskcontrolleren
er fuldstændig korrekt og nu virker svinet.
Så er den Ged Barberet (Glat- Barberet)

100.000 Tak Hauge
fortsat god Påske
Mvh Poul

Fra : senn

Dato : 24-03-08 19:40

"Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>>

> Hej Hauge
>
> Din henvisning til en driver til harddiskcontrolleren
> er fuldstændig korrekt og nu virker svinet.

Gå i bios til menuen "IDE Configuration"
Set til "IDE Operation Mode"
"Enhanced Mode" må ikke være enabled.

Prøv det!
Hvis du kikker i bundkortets manual, kan du læse hvorfor!.

senn
Det vil sige,