MS Windows
briani 27239
Automatiske opdateringer
Fra : LG

Dato : 23-03-08 07:28

Når jeg lukker Windows XP Pro ligger der en masse opdateringer og venter på
at blive installeret. Kan jeg ikke instille til selv at at installere dem,
på et tidspunkr hvor det passer mig, da jeg gerne vil sortere i
opdateringerne og ikke bare automatisk installere ret og kravl.

Selv om jeg indstiller i kontrolpanel/automatiske opdateringer til, at jeg
vil bestemme, så hjælper det ikke en dyt. Opdateringerne vil først
installeres, når jeg slukker computeren. Og det gør jeg aldrig, den kører
døgnet rundt.

Fra : Fietsenmaker

Dato : 23-03-08 09:36

LG skrev:
> [...]
> vil bestemme, så hjælper det ikke en dyt. Opdateringerne vil først
> installeres, når jeg slukker computeren. Og det gør jeg aldrig, den kører

Så skal du slå automatisk opdatering fra og foretage opdateringerne manuelt.
Når du klikker på start derefter på alle programmer så kan du se punktet
Windows update, så kan du vælge mellem hurtig og brugerdefineret. Jeg
vælger altid brugerdefineret som giver dig adgang til at vælge de
opdateringer du vil have.
Det er den måde jeg altid har brugt

Fra : jama

Dato : 23-03-08 11:06

"Fietsenmaker" <fietsen@maker.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Windows update, så kan du vælge mellem hurtig og brugerdefineret. Jeg
> vælger altid brugerdefineret som giver dig adgang til at vælge de

Rigtig, og gå så ind i Kontrolpanel/sikkerhedcenter og fjern hak i skift
måden som sikkerhedscenter gir mig besked, så får man ikke sikkerheds
advarsler fra "nede i Værktøj linien når man slår" automatisk opdatering
fra.
Mvh.Jama

Fra : Fietsenmaker

Dato : 24-03-08 06:35

jama skrev:
> [...]
> måden som sikkerhedscenter gir mig besked, så får man ikke sikkerheds
> advarsler fra "nede i Værktøj linien når man slår" automatisk opdatering

Man skal slå hele sikkerhedscentret fra og køre med gratis ZoneAlarm og
gratis virusprogram. Så er man fri for den ustabile "sikkerhed" som
skulle være indbygget i Windows. Har ikke haft problemer siden jeg gik
over til dette.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-03-08 08:54

Fietsenmaker skrev:

> Man skal slå hele sikkerhedscentret fra og køre med gratis ZoneAlarm og
> gratis virusprogram. Så er man fri for den ustabile "sikkerhed" som
> skulle være indbygget i Windows.

Åh ja, og så må man leve med den usikkerhed der er indbygget i
Zonealarm og det gratis virusprogram. Det er jo ikke fordi der er
nogen der mener at de med vilje indbygger usikkerhed hos
Microsoft. Al software er usikker.

Jeg slår nettjenester fra i stedet og kører uden firewall (i
princippet) og AV-program. Der er dog indbygget en firewall i min
router som får lov til at køre fordi den ikke generer, men jeg
ville ikke have problemer med at gå direkte på nettet uden om
routeren. Sådan kørte jeg før i flere år.

--
Bertel

Fra : Optimus Prime

Dato : 25-03-08 10:35

LG skrev:
> Opdateringerne vil først installeres, når jeg slukker computeren. Og det gør jeg aldrig, den kører
> døgnet rundt.

Der er nogle opdateringer som kræver en genstart af computeren før de
bliver aktiveret - dette fremgår (som regel) af beskrivelsen på den
enkelte opdatering, så du slipper ikke for at skulle genstarte af og til
hvis du vil have opdateringerne på...