Netverksprinter
Fra : Lene Larsen

Dato : 25-03-08 12:17

Hej,

Jeg har en netværksprinter HP7200 som er sluttet til min Zyxel Router.
Herudover er der et par maskiner
(XP Pro) som er sluttet sammen i et lille netværk, gennen routeren.
Når man printer tager det en krig før printeren begynder at printe ud, jeg
har så fået at vide at det er
fordi den bruger Routerens resurser, og det er bedre at sætte den til een af
XP maskinerne som så
står for udprintningen.

Er det korrekt at man får en bedre ydelse hvis en netværksprinter er sluttet
til en XP maskine via USB, og de andre maskiner så printer ud via denne XP
maskine?

Mvh.

Lene

Fra : J

Dato : 25-03-08 13:54

On Tue, 25 Mar 2008 12:16:50 +0100, "Lene Larsen" <Lene.M.L@forum.dk>
wrote:

> [...]
>har så fået at vide at det er
>fordi den bruger Routerens resurser, og det er bedre at sætte den til een af

Den bruger ikke routerens ressourcer, for den har ikke nogen. Den er
bare netværk.

Altså du burde undersøge, hvor hurtigt dit netværk er, ikke sandt.

Usb 2.0 (altså moderne usb) er ret hurtigt, 480 Mbit/sec.

Et kablet netværk kan være 100 Mbit/sec. Jeg bruger f.eks. sådan et
netværk til min netværksprinter, og jeg elsker det, fordi een bestemt
PC ikke SKAL være server (den løsning du nævner som alternativ).
Jeg bruger en Zyxel router, sammen med en 100 Mbit/s switch.

>Er det korrekt at man får en bedre ydelse hvis en netværksprinter er sluttet
>til en XP maskine via USB, og de andre maskiner så printer ud via denne XP
>maskine?

Bruger du trådløst netværk ?

Ældre typer trådløst netværk er 11 Mbit/sec (så vil det tage en krig).
Mit trådløse netværk er 54 Mbit/sec, altså halvt så hurtigt som mit
kablede.

Det du umiddelbart kan forbedre med er vel at bruge kablet netværk.

For den der med at printe igennem en PC, det er jo gammeldags, helt
tilbage til windows 98 dagene.

Du kunne også fortælle, hvad det er for en router. For jeg vil gerne
vide, hvor hurtige dens netværks-porte er. En 100 Mbit/sec switch
koster max. 200 kr.

mvh

John

Fra : Sune

Dato : 25-03-08 14:15

wrote:

>Når man printer tager det en krig før printeren begynder at printe ud

Det kan vel være fordi du printer STORE dokumenter ud i BEST QUALITY,
eller er den også langsom ved små dokumenter i DRAFT QUALITY?

Printeren har bla. 100mbit Ethernet og det er 'nok' til 'normal' brug.

Jeg tror du har for store forventninger til printerens hastighed ved
store dokumenter.

Mvh
Sune

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 25-03-08 14:10

wrote:
> [...]
>til en XP maskine via USB, og de andre maskiner så printer ud via denne XP
Du bruger formodentlig et alm. 54 Mbps trådløst net.
Det overfører til printeren med ca. 20 Mbps.
En USB forbindelse vil overføre med op til 480 Mbps, altså ca. 24
gange så hurtigt.
I din installation vil du nok ikke helt opleve den forskel, men dog en
væsentlig gevinst.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Lene Larsen

Dato : 25-03-08 20:17

> [...]
> gange så hurtigt.
> I din installation vil du nok ikke helt opleve den forskel, men dog en

Først tak for svar

Min router er en Zyxel 2 Plus og dertil en Zyxel GS-108A switch. (alt
trådført)

Det tager omkring 30 sec for et normalt doc dokument før den begynder at
printe og betydeligt længere
hvis det er en større fil, f.eks PDF.

Jeg fik fra en sælger at vide at en printer skulle sættes til en "Server"
via USB, og "Serveren" herved
ville forbedre ydelsen når de andre maskiner på netværket printede ud, via
denne "Server".
Er det fordi printeren så udnytter "Serverens" processorkraft og RAM?

Jeg har jo som John laver det som en ren Netværks printer, men man bliver jo
"prakket" meget på
når nogle forsøger at sælge en anden ny printer til en

Men lad os antage at der står flere printerjob i kø, det kan jo hurtigt
fylde over 100 Mb, er det så
på de enkelte maskiner det foregår, og ikke i netværksprinteren.?

Hilsen
Lene

Fra : J

Dato : 25-03-08 14:36

wrote:

> [...]
>(XP Pro) som er sluttet sammen i et lille netværk, gennen routeren.
>Når man printer tager det en krig før printeren begynder at printe ud, jeg

Hvis du printer fotos ud, så ER det meget store datamængder, og det
vil tage lang tid.

Løsning: nøjes med at se dem på skærmen.

mvh

John