Ny router, men hvilken?
Fra : Peter

Dato : 23-03-08 10:16

Hej
Jeg skal have skiftet min gamle router ud, det er en Linksys WRT54GX.
Mine ønsker til den nye router er:
Gigabit switch, min 4 porte.
Trådløs med min 54 mbit
USB stik, hvor der kan tilsluttes printer og diske, altså min 2.
Rimelig pris og god kvalitet.

Findes sådan en?

Vh

Fra : J

Dato : 25-03-08 10:57

On Sun, 23 Mar 2008 10:16:20 +0100, "Peter" <peter@peter.com> wrote:

> [...]
>Gigabit switch, min 4 porte.
>Trådløs med min 54 mbit
>USB stik, hvor der kan tilsluttes printer og diske, altså min 2.

Ork ja:

D-link 655 findes der også reviews af. Den kan den nye 11N standard
for trådløs, men kan også den gamle 11G.

http://www.xbitlabs.com/discussion/4088.html

www.xbitlabs.com

og www.pcworld.dk

mvh

John

Fra : Peter

Dato : 25-03-08 13:05

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> D-link 655 findes der også reviews af. Den kan den nye 11N standard
> for trådløs, men kan også den gamle 11G.

Hej,

den ser rigtigt spændende ud den D-Link, men det ser desværre ikke ud til at
den har de USB porte, som jeg også efterspurgte.

Vh

Fra : J

Dato : 25-03-08 13:14

On Tue, 25 Mar 2008 13:04:53 +0100, "Peter" <peter@peter.com> wrote:

>den ser rigtigt spændende ud den D-Link, men det ser desværre ikke ud til at
>den har de USB porte, som jeg også efterspurgte.

Jo, den har 1 usb port. Så sætter du bare en usb hub på der, ikke
sandt ?

mvh

John

Fra : Z

Dato : 25-03-08 14:39

> Jo, den har 1 usb port. Så sætter du bare en usb hub på der, ikke
> sandt ?

Jeg har 1 printer og 2 diske jeg gerne vil have på mit netværk. Kan man
blot sætte dem i en USB-hub og så tilslutte den til f.eks. ovenstående
router uden problemer? Tænker på at man ellers skal bruge printserver, etc?

Fra : Peter

Dato : 25-03-08 20:02

> On Tue, 25 Mar 2008 13:04:53 +0100, "Peter" <peter@peter.com> wrote:
> Jo, den har 1 usb port. Så sætter du bare en usb hub på der, ikke
> [...]

Ja, hvis man kan det, så er det lige sådan en jeg er på jagt efter. Men er
du sikker på at det vil fungere at sætte en USB hub på, og så sætte både
diske og printer til den? Det virker ikke på min Synology DS 106E NAS
server, men det er selvfølgelig også en anden form for hardware.

Vh

Fra : Søren

Dato : 25-03-08 21:44

> Jo, den har 1 usb port. Så sætter du bare en usb hub på der, ikke
> sandt ?
>
> mvh
>
> John

usb porten på dir 655 er kun til backup af routerens config.

Søren

Fra : J

Dato : 26-03-08 09:16

On Tue, 25 Mar 2008 21:43:41 +0100, Søren <vussi_v@hotmail.com> wrote:

>usb porten på dir 655 er kun til backup af routerens config.

Av, det var værre !

For søren hvor bliver man forhåbningsfuld med/over en usb-port. Min
nabo har et NAD 32 TV med en usb-port. Så står der i manualen, at den
kun er til opdatering af firmware. Øv !

mvh

John

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-03-08 09:44

On Wed, 26 Mar 2008 09:15:31 +0100, J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

>Av, det var værre !

>For søren hvor bliver man forhåbningsfuld med/over en usb-port. Min
>nabo har et NAD 32 TV med en usb-port. Så står der i manualen, at den
>kun er til opdatering af firmware. Øv !

Nu kan NAD's USB-port godt anvendes til up/download af video og
billeder. Men de går stille med dørene: Jeg er heller ikke sikker på
at film-producenterne og TV-kanalerne er begejstrede for den
funktionalitet

Anyway: Du findes et pænt udvalg i routere med USB-porte. Bemærk dog
at mange printere ikke vil fungere (eller fungerer dårligt) på en
printserver. Hvis du virkelig ønsker en printer på netværket, er du
nok bedre tjent med en printer med indbygget printserver/netkort.

Det fungerer nok bedre med USB-harddiske på routere. Men igen vil jeg
personligt foretrække en regulær netværksharddisk / NAS. Udvalget er
stort, og priserne absolut rimelige...

<mlr>

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-03-08 18:22

Michael Rasmussen wrote:

> at mange printere ikke vil fungere (eller fungerer dårligt) på en
> printserver. Hvis du virkelig ønsker en printer på netværket, er du

Hvis man holder sig fra printservere fra Netgear og GDI-printere, så er
der faktisk ingen problemer.

Jesper Poulsen

Fra : J

Dato : 26-03-08 13:51

Ja, der er mange routere med usb. En søgning 'avanceret' på edbpriser
under netværk, routere giver rigtig mange hits.

Jeg kiggede på en zyxel 415N:

Dens usb kan tilslutte en usb-storage enhed !

Prisen er endda ret lav. Men jeg tror, at du SKAL tilslutte printeren
via RJ45 eller trådløst. Købe en printerserver til printer: de fås
både til usb og parallelport.
Jeg hentede manualen fra Zyxel, og der står hvad usb-porten kan.

I den lidt dyrere ende er der denne linksys:

den skilter med noget storage. Men du kan jo hente manualen på den.
Det lyder jo ret lovende:
http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=US%2FLayout&cid=1162354643512&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper&lid=4351239789B01

mvh

John

Fra : J

Dato : 26-03-08 14:03

Denne asus har 2 usb porte:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?Bedom=true&ID=227935

og indbygget ftp-server.

mvh

John

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-03-08 20:48

J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote in

> Jo, den har 1 usb port. Så sætter du bare en usb hub på der, ikke
> sandt ?

Nix. USB porten på en DIR-655 har p.t. kun en funktion: Man kan bruge den
til at kopiere opsætning via en USB flashdisk og WCN.

Det er muligt at fremtidige firmware updates vil åbne andre muligheder.

Fra : Autocadster

Dato : 26-03-08 14:05

Peter kom med følgende:
> [...]
> Gigabit switch, min 4 porte.
> Trådløs med min 54 mbit
> USB stik, hvor der kan tilsluttes printer og diske, altså min 2.

Vil klart anbefale en Linksys WRT350N og så en USB hub

--
Venligst
Autocadster / 2620