Synology server kører meget dårlig på Gbit~
Fra : Jesper

Dato : 23-03-08 00:03

Hej

Jeg har lige sat en SHG gb switch, på mit netværk, det kører sammen med en
Synology 107+ 128 server, på en CC forbindelse med en Zyxel router. Det
kørte fint indtil jeg monterede denne switch, man mister konstant
forbindelse til serveren, og det er helt umuligt at flytte store filer, så
går stifinder/explorer helt ned og genstarter! det virker fint på alm
internet, har hentet nogle større filer på 2-300 mb, men det er helt umuligt
at flytte en dvd film fra computer til server, den timer out på 30 sek.og
siger at netværksdrevet ikke er tilgængelig mere! har prøvet fra 2 andre
computere i netværket og det er det samme problem, men når serveren er
genstartet kan den lige lidt igen indtil man har prøvet at flytte en større
fil!! har prøvet at skifte kabel, men ved ikke om det er et bedre kabel.
hvad kan der lige være galt?

MVH

Jesper

Fra : Peter Larsen

Dato : 23-03-08 07:02

Jesper wrote:

> [...]
> lidt igen indtil man har prøvet at flytte en større fil!! har prøvet
> at skifte kabel, men ved ikke om det er et bedre kabel. hvad kan der

Det minder om et problem jeg havde med noget highpoint ide-raid for mange år
siden ... er der en chip, som bliver for varm når den skal lave noget i
længere tid?

> Jesper

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Jesper

Dato : 23-03-08 19:33

> [...]
> år
> siden ... er der en chip, som bliver for varm når den skal lave noget i

Hej

Jeg tror det er 2 problemer, for efter lidt kabel skift kører alle andre
computer i netværket, men der er stadig problemer med min computer, den fik
også nyt gb lankort, så der nok en fejl i det også, det er ikke nemt og
skifte sine ting ud......

Jesper

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 23-03-08 09:31

Jesper wrote:
> har prøvet at skifte kabel, men ved ikke om det er et bedre kabel.
> hvad kan der lige være galt?

Jeg ville stadigvæk prøve med nogle bedre kabler.

Mogens

--
Mogens Kjaer, mk@lemo.dk
http://www.lemo.dk

Fra : Jesper

Dato : 23-03-08 19:35

"> Jeg ville stadigvæk prøve med nogle bedre kabler.

> Mogens
>
> --
> Mogens Kjaer, mk@lemo.dk
> http://www.lemo.dk

Har prøvet med andre akbler, det har hjulpet på de andre brugere i netværket
men jeg har problemer endnu, jeg har mistanke til mit nye gb lankort, som er
et SHG, gb lan er åbentbart meget mere følsomt!

Jesper