D-link router
Fra : Boje

Dato : 22-03-08 14:05

Hej

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en DIR 635 fra D-link.

Mit problem er nu at jeg ikke kan få internettet sat op over routeren,
men tager jeg der i mod kablet fra kabelmodemet og sætter direkte i
maskinen så er jeg på nettet.

Det skal siges at når jeg gør som de skriver i vejledningen, så får
jeg en DSL/kabelkonfigurationsfejl.

Er der nogen kloge mennesker der ved hvordan jeg kommer ud af det
lille problem?

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-03-08 21:08

Boje wrote:

> [...]
> en DSL/kabelkonfigurationsfejl.
>
> Er der nogen kloge mennesker der ved hvordan jeg kommer ud af det lille

En mulighed: dit kabelmodel er måske låst til MAC adressen på din
computer. I så fald skal du clone MAC adressen på routeren, altså
indtaste din computers MAC adresse i din routers webinterface. Det vil
stå i manualen somewhere.

--
Jesper Lund

Fra : Jacob

Dato : 23-03-08 17:14

In news:6917d13b-1254-4b3f-ac86-05abc48067fb@u10g2000prn.googlegroups.com
Boje wrote:

> Mit problem er nu at jeg ikke kan få internettet sat op over routeren,
> men tager jeg der i mod kablet fra kabelmodemet og sætter direkte i
> maskinen så er jeg på nettet.

Når din computer er tilsluttet dirkete til modemet så kan du prøve at klikke
start, kør og skrive ipconfig /release. Sluk dyret og sæt routeren på og se
om det virker. Det kan være fordi din IP'en er bundet til din PC's netkort
og det vare som regel mellem 30 til 60 min før den frigives når man har
lsukket PC'en. Ipconfig /release kan i de fleste tilfælde frigive IP'en med
det samme. Hvis det er en second hand router så prøv eventuelt og at resette
den så du går fri af en tidligere ejers indstillinger.

OZ0TE Jacob