Fejlsøgning af netværk
Fra : Morten

Dato : 20-03-08 08:20

Hej. Jeg bor i en andelsboligforening hvor vi har delt netværk. Det er
blevet ret ustabilt og dropper forbindelsen. Jeg har prøvet at finde
ud af hvor fejlen er, TDC mener ikke det er hos dem.

Når forbindelsen er tabt ser det således ud:

flake morten$ traceroute 81.19.246.13
traceroute to 81.19.246.13 (81.19.246.13), 64 hops max, 40 byte
packets
1 * * *
2 * * *
3 * * *

Og når det virker:

flake morten$ traceroute 81.19.246.13
traceroute to 81.19.246.13 (81.19.246.13), 64 hops max, 40 byte
packets
1 unknown (192.168.1.1) 1.592 ms 1.255 ms 1.125 ms
2 lo1.bynxx13.ip.tele.dk (80.166.137.5) 9.596 ms 9.695 ms 9.671
ms

Det betyder vel, at når forbindelsen er tabt, så når jeg ikke engang
frem til routeren 192.168.1.1, og det så sandsynligvis er switchen der
sidder imellem der volder problemer eller hvorledes?

Tak.

Morten

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-08 15:55

Morten <usenet@kikobu.com> skrev :

>Det betyder vel, at når forbindelsen er tabt, så når jeg ikke engang
>frem til routeren 192.168.1.1, og det så sandsynligvis er switchen der
>sidder imellem der volder problemer eller hvorledes?

det du viser, viser jo bare at du ikke kommer ud fra jeres eget net

kan være switch, eller router

Hvad slags udstyr bruges ?

--
Jan_stevns

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 21-03-08 08:56

Morten wrote:
> Det betyder vel, at når forbindelsen er tabt, så når jeg ikke engang
> frem til routeren 192.168.1.1, og det så sandsynligvis er switchen der
> sidder imellem der volder problemer eller hvorledes?

Er 192.168.1.1 en router der er fælles for alle brugere, eller
er det din egen?

Mister alle brugere forbindelsen?

Hvem har sat routeren op?

Mogens
--
Mogens Kjaer, mk@lemo.dk
http://www.lemo.dk

Fra : Morten

Dato : 21-03-08 06:06

On Mar 21, 8:55 am, Mogens Kjaer <m...@lemo.dk> wrote:

> Er 192.168.1.1 en router der er fælles for alle brugere, eller
> er det din egen?
>
> Mister alle brugere forbindelsen?
>
> Hvem har sat routeren op?

Det er en fælles router der er sat op af en i foreningen. Det er alle
brugere, vi går via stik i væggen til switch til router. Det som jeg
mener at kunne konkludere på baggrund af Jans svar er, at fejlen er
hos os frem for TDC. Når routeren ikke svarer, må det være før
signalet overhovedet forlader vores forening, og dermed et problem hos
os. Vi har prøvet at sætte en anden router på - men det giver det
samme, så enten er det den samme konfigurationsbøf på routeren, eller
også er det switchen (gætter jeg).

Mvh.

Morten

Fra : Jens G

Dato : 21-03-08 13:12

On Fri, 21 Mar 2008 05:05:56 -0700 (PDT), Morten <usenet@kikobu.com>
wrote:

> [...]
>os. Vi har prøvet at sætte en anden router på - men det giver det
>samme, så enten er det den samme konfigurationsbøf på routeren, eller

Der er vel en i foreningen som er koblet på en eller anden
fildelingstjeneste, og dermed har så mange connections i gang i
routeren at der ikke er nogen til overs for resten af jer?

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Morten

Dato : 21-03-08 09:48

On Mar 21, 1:11 pm, Jens G <nospam061...@kabelmail.dk> wrote:

> Der er vel en i foreningen som er koblet på en eller anden
> fildelingstjeneste, og dermed har så mange connections i gang i
> routeren at der ikke er nogen til overs for resten af jer?

Det er selvfølgeligt en mulighed, jeg må gå i gang med trial and error
for at se om jeg kan finde en evt. synder, tak for forslaget.

Morten