Hvem snakker ?
Fra : JL med Liftmaster

Dato : 20-03-08 15:24

Jeg har syneladende en masse kommunikation på min Inet forbindelse. Hvordan
finder jeg ud af hvem (hvilket program) som der så snaksaglig. ?
Min router en DLINK DIR-655

Fra : Jacob

Dato : 20-03-08 15:57

In news:47e27103$0$1980$ba624c82@nntp02.dk.telia.net
JL med Liftmaster wrote:

> Jeg har syneladende en masse kommunikation på min Inet forbindelse.
> Hvordan finder jeg ud af hvem (hvilket program) som der så
> snaksaglig. ? Min router en DLINK DIR-655

Mon ikke det er Skype hvis du bruger det? Prøv at lukke det ned og se om
antallet af forbindelser falder. Som jeg har forstået det deler man som
bruger af Skype båndbredde med andre brugere. Jeg har ofte 5-7 forbindelser
som er relateret til Skype.

OZ0TE Jacob

Fra : JL med Liftmaster

Dato : 20-03-08 16:58

"Jacob" <-@-.-> skrev i en meddelelse

> [...]
> bruger af Skype båndbredde med andre brugere. Jeg har ofte 5-7
> forbindelser som er relateret til Skype.

Har en spype-konto men har ikke brugt i længere tid. Så programmmet er ikke
aktiv...
så det er ikke det. Og jeg kan se en frygtlig kommunikation på mit
kabelmodem. Når Min pc er startet op uden nogen internet explorer eller
messenger...

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-03-08 17:54

JL med Liftmaster wrote:

> Jeg har syneladende en masse kommunikation på min Inet forbindelse.

Hvordan kan du se at der er en masse kommunikation? Fordi et par LEDs på
routeren blinker?

> Hvordan finder jeg ud af hvem (hvilket program) som der så snaksaglig. ?
> Min router en DLINK DIR-655

Hvis du bruger Windows, så prøv at skrive "netstat -anb" fra en cmd
prompt. Det vil fortælle dig hvilke programmer der har forbindelse til
internettet. MÃ¥ske har du installeret noget P2P engang og glemt alt om
det.

Din router har formentlig et webinterface hvor du kan se hvilke IP
adresser der er uddelt? Check at der kun er de maskiner på dit LAN som
der bør være (kun relevant hvis du kører trådløst).

Det kunne også være virus eller spyware.

--
Jesper Lund

Fra : NoOne

Dato : 20-03-08 22:41

On Thu, 20 Mar 2008 15:24:22 +0100, "JL med Liftmaster"
<No_spamatall@hotmail.com> wrote:

>Jeg har syneladende en masse kommunikation på min Inet forbindelse. Hvordan
>finder jeg ud af hvem (hvilket program) som der så snaksaglig. ?
>Min router en DLINK DIR-655

du kan jo se hvilke lamper som lyser .. jeg sidder også på et
kabelmoden (CanalDigital i Odense) og der blinker min WAN lampe også
som en sindsyg selv alt andet er "slukket"

der er jo en masse broad-cast trafik, routing-protokoller m.m som når
routerens WAN port men som ikke kommer ind til dine pc'er da routeren
sortere det fra :)

RaZoR :)