Finde subdirectiories (??) på en given web~
Fra : Christian Juel

Dato : 19-03-08 21:39

Hej i gruppen.

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg er kommet det rigtige sted hen (I må
meget gerne henvise mig til en korrekt gruppe hvis ikke det her :)).

Mit spørgsmål til jer, går på om det er teknisk muligt at
findesubdirectories (ved ikke om det er den korrekte term, det jeg mener er
eksempelvis at finde en side eller sti som man i forvejen ikke kender på en
webserver; eksempelvis
"http://www.ensidejegkender.dk/det-er-det-her-jeg-vil-finde.html" eller
"http://www.ensidejegkender.dk/test/). Altså det der står efter
domænenavnet, som er en egentlig fil på webserveren. Altså i dette tilfælde
vil det være en fil der hedder "det-er-det-her-jeg-vil-finde.html" og et
directory der hedder "test".

Findes der et program der kan "søge" efter disse, eller findes der andre
metoder til, at finde det frem??

Håber mit spørgsmål giver mening!

På forhånd tak for hjælpen!

mvh.

Christian Juel

Fra : Lars Christensen

Dato : 19-03-08 22:05

"Christian Juel" <chr.juel@gmail_remove_,com> wrote in

> [...]
> "det-er-det-her-jeg-vil-finde.html" og et directory der hedder "test".
>
> Findes der et program der kan "søge" efter disse, eller findes der

Hvad du søger er et program, der kan "crawle" et domæne. Dette er f.eks.
noget de store søgemaskiner kan gøre.

Prøv f.eks. at "google" domænet med en søgestreng i stil med:
"site:dit.domaene.dk"

Alternativt skal du have igang i noget mirror værktøj, som tager et
snapshot af domænet.

Håber du kan bruge noget af dette...

mvh
Lars Christensen

Fra : Christian Juel

Dato : 19-03-08 22:22

> Hvad du søger er et program, der kan "crawle" et domæne. Dette er f.eks.
> noget de store søgemaskiner kan gøre.
>
> Prøv f.eks. at "google" domænet med en søgestreng i stil med:
> "site:dit.domaene.dk"

Kan givetvis bruges til en del af opgaven - tak for tippet!

> Alternativt skal du have igang i noget mirror værktøj, som tager et
> snapshot af domænet.

Dette lyder interessant, da jeg, blandt andet, skal bruge det til "søgning"
på en intranet side. Kender du til specifikke værktøjer som kan "crawle",
eller "snapshotte", et domæne? Kunne også være rart, at være uafhængig af,
udelukkende, at kunne bruge gooogles funktion.

> Håber du kan bruge noget af dette...

Lyder som noget der skal undersøges nærmere ihvertfald :)

> mvh
> Lars Christensen

Tak

mvh

Christian

Fra : Lars Christensen

Dato : 20-03-08 00:10

> [...]
> kan "crawle", eller "snapshotte", et domæne? Kunne også være rart, at
> være uafhængig af, udelukkende, at kunne bruge gooogles funktion.

Sådan lige frit efter leveren... wget...

mvh
Lars

Fra : Michal

Dato : 20-03-08 10:52

On Wed, 19 Mar 2008 22:22:12 +0100, Christian wrote:
> [...]
> eller "snapshotte", et domæne? Kunne også være rart, at være uafhængig af,
> udelukkende, at kunne bruge gooogles funktion.

Hvis det er en intranet-side går jeg ud fra du har lokal adgang til
serveren.

Så kan du bruge ht://Dig [1] eller et lignende værktøj, så får du også
søgemuligheder etc.

[1]: http://www.htdig.org/

--
Venlig Hilsen