Samme MAC på to routers WAN porte - bruge ~
Fra : NoOne

Dato : 19-03-08 20:17

hej gruppe :)

vi dette virke ?

hvis jeg vil bruge to routere på et kabelmodem som kun acceptere en
mac-adresse - vil det så virke at lave samme MAC på de to routeres WAN
port ? (den ene router kører med static ip på WAN og den anden får ip
via dhcp - WAN)

ekstra info - de ip adresser som routerne bruger på WAN siden er fra
to forskellige subnet.

RaZoR :)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-03-08 21:05

On Wed, 19 Mar 2008 20:16:50 +0100, NoOne <mail.test.dk@> wrote:

> [...]
>mac-adresse - vil det så virke at lave samme MAC på de to routeres WAN
>port ? (den ene router kører med static ip på WAN og den anden får ip

Nope, du kan ikke have to enheder med samme MAC-adresse: det vil
afgjort lave ged i kommunikationen.

Men er problemet MAC-adressen ?

Er det ikke nærmere at du kun har een ip-adresse fra udbyderen ??

<mlr>

Fra : Hans

Dato : 19-03-08 22:45

NoOne wrote:
> [...]
> mac-adresse - vil det så virke at lave samme MAC på de to routeres WAN
> port ? (den ene router kører med static ip på WAN og den anden får ip

Hvis du har to dhcp tildelte wan-adresser til rådighed, så der er intet i
vejen for at have to routere tilsluttet som begge kører dhcp. Modemet har
intet med mac-adressen at gøre.

Hans

Fra : Sune Storgaard

Dato : 20-03-08 07:50

> Hvis du har to dhcp tildelte wan-adresser til rådighed, så der er intet i
> vejen for at have to routere tilsluttet som begge kører dhcp.

Jeg kender ikke til nogen "kabel-tv-udbyder" herhjemme som tildeler mere end
1 IP

>Modemet har intet med mac-adressen at gøre.

Kender derimod til flere som registrerer slutbruger udstyret netop på deres
mac adresse, så man skal omkonfigurere det hvis den ændres.

Ved ikke helt præcist hvad NoOne forsøger at opnå, men løsningen kunne måske
være 3 routere eller en med dmz

Fra : Hans

Dato : 21-03-08 22:24

Sune Storgaard wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg kender ikke til nogen "kabel-tv-udbyder" herhjemme som tildeler
> mere end 1 IP

Åh, jeg overså lige ordet kabelmodem i emnet - Du har helt ret.

Hans

Fra : dennis

Dato : 21-03-08 23:14

Sune Storgaard wrote:

> Jeg kender ikke til nogen "kabel-tv-udbyder" herhjemme som tildeler mere end
> 1 IP

Hvis man betaler lidt ekstra, så gør yousee og stofanet