Stoppe brugen af ENTER knappen
Fra : SB

Dato : 27-03-08 13:49

Hejsa

Jeg vil gerne undgå at en form bliver submittet ved tryk på ENTER.

Jeg har eksperimenteret lidt med nedenstående kode - desværre uden held.
Hvor skal window.onload stå i koden?

window.onload = function () { keylistener(); }

function keylistener () {

var e = window.event;

if (e.KeyCode == 13 || e.KeyCode == 3) { // enter or return key pressed
and disabled
e.keyCode=0; e.cancelBubble=true;
}

}

//Søren//

Fra : Martin

Dato : 27-03-08 22:59

SB wrote:
> [...]
>
> function keylistener () {
>
> var e = window.event;
>
> if (e.KeyCode == 13 || e.KeyCode == 3) { // enter or return key pressed

<form ... onsubmit="keylistener()">
Kan måske bruges...

PS - så er dette PHP gruppen, og du leger med clientside
FUT: dk.edb.internet.webdesign.clientside

Fra : SB

Dato : 28-03-08 10:59

Martin skrev:

> <form ... onsubmit="keylistener()">
> Kan måske bruges...
>
> PS - så er dette PHP gruppen, og du leger med clientside
> FUT: dk.edb.internet.webdesign.clientside

Brugte denne her:

http://www.eggheadcafe.com/index/JavaScript_onkeypress_f916b1d0-c749-4366-94f7-58d13052b005.asp

Men tak for hjælpen

//Søren