Adresse på central...
Fra : Stig Nørgaard Færch

Dato : 27-03-08 08:52

Er det muligt på en eller anden måde at få returneret
adresseoplysninger(fysiske) på den central man er tilkoblet?

Jeg skal bruge det i forbindelse med google maps, så når man hopper ind
på hjemmesiden, så viser den automatisk området i nærheden af hvor man bor.

På forhånd tak!

/Stig

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 27-03-08 09:14

<stig@8620.dk> writes:

>Er det muligt på en eller anden måde at få returneret
>adresseoplysninger(fysiske) på den central man er tilkoblet?

Det er meget lidt nemt.

TDC har LOC-records på noget af deres udstyr, men de er ret
upræcise. Man kan også få et hint ud fra hostname, f.eks.
0x6582746e.vbrnqu1.broadband.tele.dk, hvor VBR formentlig er
Vesterbro.

Mange andre udbydere har et lignende system med hostnames.

En stor udfordring er, at kunderne kan være langt væk fra
den router, der modtager deres trafik. Således har jeg set,
at TDC-kunder i Mariager rent faktisk routes i Aalborg. Det
vil derfor være Aalborg, der kommer ud af hostname og LOC.

Ikke just lokalområdet...

Mvh.
   Klaus.

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 27-03-08 12:50

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote:

> at TDC-kunder i Mariager rent faktisk routes i Aalborg. Det
> vil derfor være Aalborg, der kommer ud af hostname og LOC.

I følge nogle af de der "smarte" sites som kan det den oprindelige
spørger efterlyser, så bor jeg lige omkring Odense. Det er jo kun 150 km
ved siden af :)

--
Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"I think that's a lot of buffalo-bagels." -- Col. Potter

Fra : Stig Nørgaard Færch

Dato : 27-03-08 16:03

Klaus Ellegaard skrev:

> [...]
> at TDC-kunder i Mariager rent faktisk routes i Aalborg. Det
> vil derfor være Aalborg, der kommer ud af hostname og LOC.

Jeg havde på fornemmeren at det ikke ville være nemt.

Tak for info.

/Stig

Fra : Jens

Dato : 27-03-08 15:50

"Stig Nørgaard Færch" <stig@8620.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hjemmesiden, så viser den automatisk området i nærheden af hvor man bor.

Jeg så engang, såvidt jeg husker, en liste over centraler (TDC) med deres
fysiske adresser (vejnavn osv.) i form af en PDF fra Telestyrelsen. Måske
den kan findes endnu på deres side ?

Google er måske din ven ?

Jens

Fra : Svend