javascript inde i et phpscript??
Fra : Ace

Dato : 24-03-08 10:17

Hejsa.

Er det muligt at hente en string fra et eksternt javascript og
bruge den kaldte string i et php-script?

Grunden til mit spørgsmål er, at jeg vil capialize
output-stringen fra en .js-fil som kun indeholder uppercase tegn.
Eftersom den "almindelige" css-attribute
(text-transform:capitalize) ikke har nogn effekt når texten er
uppercase, tænkte jeg på om man så ikke kunne gøre brug af
ucfirst eller såd'n noget?

Problemet er så bare, at javascript stringen kaldes jo således:
<script language=javascript>document.write(song[1])</script> og
har prøvet med:
<?php
$text = '<script
language=javascript>document.write(song[1])</script>';
$text = ucfirst($text);
$text = ucfirst(strtolower($text));
?>
og sågar:
<?php
echo nameize("<script
language=javascript>document.write(song[1])</script>");
?>
men det virker overhovedet ikke :'(

Håber dette blot skyldes, min manglende indsigt i php og at det
på en eller anden måde ER muligt at capitalize stringen fra
..js-filen.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Mvh
Ace

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-03-08 10:51

Ace skrev:

> Er det muligt at hente en string fra et eksternt javascript og
> bruge den kaldte string i et php-script?

Jeg tvivler stærkt. Som jeg forestiller mig det vil de to sprog
opfatte output fra det andet som "færdig HTML" der ikke kan
bearbejdes.

Men det er også en bagvendt idé. Mig bekendt er JavaScript et
fuldt færdigt programmeringssprog, og du må kalde mig Mads hvis
ikke det har alle ønskelige funktioner til tekstbehandling.

Prøv at spørge i <news:dk.edb.internet.webdesign.clientside> der
bl.a. handler om JavaScript.

--
Bertel

Fra : Martin

Dato : 24-03-08 14:18

Ace wrote:
> [...]
>
> Håber dette blot skyldes, min manglende indsigt i php og at det
> på en eller anden måde ER muligt at capitalize stringen fra

var s = 'hello world';
document.write( s.toUpperCase() );

Funktionen ucfirst findes dog ikke i javascript, men så kan man jo lave
den :)

String.prototype.ucfirst = function() {
var x = this.split(/\s+/g);
for(var i = 0; i < x.length; i++) {
var parts = x[i].match(/(\w)(\w*)/);
x[i] = parts[1].toUpperCase() + parts[2].toLowerCase();
}
return x.join(' ');
};

var s = 'hello world';
document.write( s.ucfirst() );

Fra : Christian Hansen

Dato : 24-03-08 16:38

Martin wrote:

> [...]
> for(var i = 0; i < x.length; i++) {
> var parts = x[i].match(/(\w)(\w*)/);
> x[i] = parts[1].toUpperCase() + parts[2].toLowerCase();

eller sådan her:

String.prototype.ucfirst = function() {
return this.charAt(0).toUpperCase() + this.substr(1);
}//ucfirst

mvh Christian

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 24-03-08 15:26

Ace wrote:
> [...]
>
> Håber dette blot skyldes, min manglende indsigt i php og at det
> på en eller anden måde ER muligt at capitalize stringen fra

Du kan bruge hvad nogle så fint kalder ajax til dit dynamiske indhold