Arraysammenligning - formentlig
Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 23-03-08 17:32

Hej Gruppe

Sidder med en lille udfordring.
Jeg har en formular hvor der er en række checkbokse (hvilken uger man ønsker
ferie).
Finten er, at når man *skal* vælge 2 eller 3 sammenhængende uger skal der
også tjekkes om det er sket.
Umiddelbart vil jeg mene det kunne gøres med noget array-sammenligning, men
kan ikke gennemskue hvordan.

Ugenumrene trækkes ud af en database, og kun de ledige uger vises i
oversigten - og det giver endnu et problem.
Hvis f.eks. uge 20 og 21 er taget skal jeg sikre at uge 19 og 22 ikke kan
vælges som sammenhængende periode.

Alternativt kunne man vel tjekke om der kun er 1 til forskel på ugenumrene,
men kan ikke gennemskue hvad jeg så skal gøre hvis der er en der vinger af i
20,21 og 37 (de brugere, de brugere

Optimalt ville det selvfølgelig være hvis man - når der var vinget af i uge
20 kun viste uge 19 og 21 som valgbare, men dertil rækker mine kundskaber i
JS/Ajax desværre ikke.

Er der nogen der han nogen gode ideer til hvordan den nød knækkes?

God påske til alle!

Ole Gaarde Kristensen