Fra DateTime objekt til mysql DATETIME
Fra : Thomas

Dato : 23-03-08 11:52

Hej NG.

Nogen der kan hjælpe mig med at konvertere mit dateTime objekt til en streng
der kan sættes ind i et DATETIME felt i en mysql database?

Mvh. Thomas

Fra : Thomas

Dato : 23-03-08 13:00

> Nogen der kan hjælpe mig med at konvertere mit dateTime objekt til en
> streng der kan sættes ind i et DATETIME felt i en mysql database?

Indtil videre har jeg løst problemet ved at bruge mktime() i php og så
FROM_UNIXTIME($time) i mySQL.

....men kan ikke forstå hvis dette ikke kan gøres med et DateTime objekt.
Ville helst holde det så objekt orienteret som muligt, så hvis nogen har en
ide til hvordan dette gøres vil jeg meget gerne høre det:)

Mvh. Thomas

Fra : Martin

Dato : 23-03-08 15:35

Thomas wrote:

> [...]
> Ville helst holde det så objekt orienteret som muligt, så hvis nogen har en
> ide til hvordan dette gøres vil jeg meget gerne høre det:)

$dato = date('y-m-d H:i:s',$dato);
INSERT INTO table SET (felt) VALUE ($dato)

Fra : Thomas

Dato : 23-03-08 15:54

> $dato = date('y-m-d H:i:s',$dato);
> INSERT INTO table SET (felt) VALUE ($dato)

okay. Tak.