Sorterings system..
Fra : Emil Petersen

Dato : 21-03-08 16:15

Hejsa ..
Jeg er igang med at lave et mindre blog system, hvor man skal
kunne oprette en menu til nogle links som så ville blive vist på
forsiden. Jeg kunne også godt tænke mig at når man opretter
menuen skal man kunne vælge et sorterings nr., havde tænkt på en
dropdown menu med nogle tal, og så menuerne på forsiden skal
vises efter den sorterings man har valgt. Kan bare ikke helt
gennemskue hvordan jeg skal kode det med sorteringen..

Alle menuerne bliver sat ind i en MySQL db.

Håber nogle kan hjælpe..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Madsen

Dato : 23-03-08 07:44

Emil Petersen sendte dette med sin computer:

Kik evt på http://dk2.php.net/manual/da/function.sort.php

Fra : Thomas

Dato : 23-03-08 16:01

> Kan bare ikke helt
> gennemskue hvordan jeg skal kode det med sorteringen..

Jeg går ud fra at du gemmer nummeret fra dropdown boksen i databasen?

> Alle menuerne bliver sat ind i en MySQL db.

Når du laver din mysql query noget alla "SELECT * FROM menu" så tilføj en
ORDER BY felt_navn
Dvs. din query kommer til at se ud noget alla:
"SELECT * FROM menu ORDER BY felt_med_sorteringsnumrene"
Hvis du vil have menupunkterne i omvendt rækkefølge kan du skrive DESC eller
ASC efter feltnavnet