Problem med forespørgsel
Fra : Nederbasse

Dato : 27-03-08 12:09

Hej
Jeg har et problem med en forespårgsel som jeg ikke kan løse
I databasen er der to tabeller: tilsyn og postby

----Tilsyn----
id
navn
adr
post

---postby---
postnr
bynavn

Forespørgselen ser sådan ud:
tilsynOpl = "SELECT * FROM Tilsyn, PostBy WHERE tid=" & Request("id") & ";"

asp siden viser hver person ud fra id, men alle personer bor åbenbart i
samme by nemlig den sidste by der er i tabellen postby

Hvordan kæder jeg den rigtige person sammen med det rigtige postnummer ?

Lars

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-03-08 12:51

"Nederbasse" <ln@noham.dk> wrote in message
> Hej
> Jeg har et problem med en forespårgsel som jeg ikke kan løse
> I databasen er der to tabeller: tilsyn og postby

Hvilken databaseserver anvender du?

> ----Tilsyn----
> id
> navn
> adr
> post
>
> ---postby---
> postnr
> bynavn

Har 'postnr' og 'post' samme type?

> [...]
>
> asp siden viser hver person ud fra id, men alle personer bor åbenbart i
> samme by nemlig den sidste by der er i tabellen postby

Ja, men som du nok har gættet, er din SQL-kode gal.

De SQL-formater, jeg kender til, ville understøtte følgende syntax:

SELECT Tilsyn.*, bynavn from postby
FROM Tilsyn
INNER JOIN postby ON Tilsyn.post = postby.postnr
WHERE id=<et id>

Fra : Nederbasse

Dato : 27-03-08 13:15

SNIP

> [...]
>
> SELECT Tilsyn.*, bynavn from postby
> FROM Tilsyn
> INNER JOIN postby ON Tilsyn.post = postby.postnr

Der er en Access database på en IIS 5 server
Beggedatatyper er tal

Jeg er klar over det er min SQL der er fejl i, problemet er at det her er
noget jeg lavede for 6 år siden og jeg har ikke lavet ASP siden så det er
lidt op ad bakke fordi mange andre har rettet i koden :-/

Neder

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-03-08 15:34

> [...]
> noget jeg lavede for 6 år siden og jeg har ikke lavet ASP siden så det er
> lidt op ad bakke fordi mange andre har rettet i koden :-/

Har du prøvet mit eksempel?

Fra : Nederbasse

Dato : 28-03-08 09:56

> "Nederbasse" <ln@noham.dk> wrote in message

> Har du prøvet mit eksempel?

Ja siden kan ikke vises fejl

Neder

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-04-08 13:52

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja siden kan ikke vises fejl

Har du prøvet at køre det foreslåede stykke SQL direkte i Access?