Andet multimedie
bentjuul 3670
JPEG filer som ikoner i Windows Vista ??
Fra : CHS

Dato : 27-03-08 08:05

Hej,

jeg er ved at overføre alle mine cd'er til min harddisk og skal i den
forbindelse have det til at se lidt tjekket ud med album covers for
hver mappe, så man kan se, hvad hver enkelt mappe indeholder for
album.

Imidlertid har Itunes programmet "fucket" mine indstillinger op, da
jeg forsøgte at fjerne det fra min pc og har nu lagt en lille itunes
ikon foran hvert album cover, når jeg under indstillinger for hvert
album mappe ville have et lille miniature billede af det enkelkte
album i JPEG format.

Jeg har derfor besluttet, at den bedste løsning simpelthen må være at
lave et ikon for hvert enkelt album mappe, så kan Itunes ikke irritere
mig og prøve at tage magten over, hvordan folderen skal tage sig ud.

Men jeg hart ledt forgæves efter gratis/freeware programmer, hvor man
kan lave ikoner i str. 128 X 128 og hvor man frit breuger et JPEG
billede som skal danne selve ikonet.

Kan nogle hjælpe med tips til, hvordan dette gøres og hvilke
programmer der er bedst til at lave JPEG filer om til ikoner, der kan
være i str. 128 X 128 ?

Mit OS er windows Vista 32 bit Business.

På forhånd tak for hjælpen :)

Venlig hilsen/Best regards
CHS