Andet multimedie
bentjuul 3670
GraphicConverter
Fra : tranebær

Dato : 22-03-08 03:28

GOD PÅSKE til alle
Med fare for at dette er den forkerte gr. vover jeg pelsen.
Jeg bruger GraphicConverter til at navngive og indekserer min
billeder, så lang så godt. Nu er jeg løbet et det problem, at jeg
desværre er kommet til navngive en række billeder forkert, jeg vil
derfor ændre navnet, men det er lettere sagt end gjort. Det drejer
sig
om en stribe RAW (CANON-CR2) filer. Jeg kan godt ændre det der er
forkerte, men endelsen (**.CR2) bliver herved ændret til **.xmp...!!,
det til trods for der stadig står .CR2 i dialogboxen, og billedet
bliver "usyneligt". Jeg kan dog se filen i Mac-Finder, men ikke åbne
det før jeg, manuelt, har ændret endelsen til CR2, og det er lidt af
et arbejde når det drjer sig om små 1000 bil.
Der er ikke et sådanne problemer, når gør det samme med JPG-filer.
Er det ikke muligt at lave sådanne ændringer af RAW filer, taget med
en Canon 40D, i CraphicConverter og stadig beholde den originale
endelse...???
På for hånd tak
mvh
JA

Fra : Villy Erichsen

Dato : 22-03-08 17:19

In article
<a69eb473-a32f-4126-bdf7-d29c389969fa@u72g2000hsf.googlegroups.com>,
tranebær <gogjand@hotmail.com> wrote:

> GOD PÅSKE til alle
> Med fare for at dette er den forkerte gr. vover jeg pelsen.

Du vil nok være bedre hjulpet i dk.edb.mac
Der er mange der har godt kendskab til GC

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : tranebær

Dato : 22-03-08 12:55

On 22 Mar., 17:18, Villy Erichsen <s...@hammel-by.dk> wrote:
> [...]
>
> Du vil nok være bedre hjulpet i dk.edb.mac
> Der er mange der har godt kendskab til GC

Tak, jeg prøver der, jeg mente blot, det var et softwarespørgsmål og
ikke et specifikt Mac-spørgsmål, men nerver mind..!!

mvh
JA

Fra : Morten Lind

Dato : 23-03-08 06:14

> [...]

> Tak, jeg prøver der, jeg mente blot, det var et softwarespørgsmål og
> ikke et specifikt Mac-spørgsmål, men nerver mind..!!

Du er såmænd også i den rigtige gruppe, men GraphicConverter laves kun
til Macintosh, og i dk.edb.mac sidder Mogens Thyregod, som er GCekspert.
<http://www.mothsoft.dk> . Spørg ham, han ved det.

M.

Fra : tranebær

Dato : 23-03-08 01:36

On 23 Mar., 06:13, i...@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) wrote:

> [...]
>
> M.
> --
> [dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Jeg takker , det prøver jeg, fortsat god påske,

mvh
JA

Fra : Morten Lind

Dato : 23-03-08 19:29

tranebær <gogjand@hotmail.com> wrote:

> Jeg takker , det prøver jeg, fortsat god påske,
>
> mvh
> JA

Tak i lige måde

M.