session_start på 2 forskellige sider
Fra : Harald

Dato : 19-03-08 14:19

Jeg lavede først en side hvor man skulle logge ind og til det bruger jeg
$_SESSION. Nu har jeg så lavet en ny side hvor man også skal logge ind og
jeg har derfor kopieret koden fra den første side. Problemet er nu at hvis
man logger ind på den første side og åbner et nyt faneblad i sin browser og
går ind på den anden side så er man allerede logge ind der også og det er jo
ikke meningen. Hvordan undgår man at $_SESSION variabler sat på den ene
hjemmeside kan ses af den anden?

/H

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-03-08 15:04

Harald wrote:
> [...]
> ikke meningen. Hvordan undgår man at $_SESSION variabler sat på den ene

Hvis hjemmesiden er på 2 forskellige webadresser altså

hjemmeside1.example.com
og
hjemmeside2.example.com

deler de ikke sessionerne.

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Dan Storm

Dato : 19-03-08 15:51

Johan Holst Nielsen skrev:
> Hvis hjemmesiden er på 2 forskellige webadresser altså
>
> hjemmeside1.example.com
> og
> hjemmeside2.example.com
>
> deler de ikke sessionerne.

Det er jo ikke helt rigtigt - det afhænger af php.ini
Hvis man dog ikke selv har adgang til php.ini (eller kan få det rettet)
kan man løse problemet ved hjælp af
ini_set("session.cookie_domain", ".example.com");
Så fungerer sessions på alle subdomænerne.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Harald

Dato : 19-03-08 16:03

"Dan Storm" <shadyz@_REMOVETHIS_err0r.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan man løse problemet ved hjælp af
> ini_set("session.cookie_domain", ".example.com");
> Så fungerer sessions på alle subdomænerne.

Det er 2 forskellige web adresser altså 2 forskellige domæne navne men på
samme server. Det er min egen server så jeg har adgang til php.ini.

/H

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-03-08 18:00

Dan Storm wrote:

> [...]
> kan man løse problemet ved hjælp af
> ini_set("session.cookie_domain", ".example.com");
> Så fungerer sessions på alle subdomænerne.

Nej sorry :) Det var lidt dårligt forklaret - som jeg forstår det ligger
den anden side på en helt selvstændig server - derfor deles sessionen
ikke... hvis de ligger på samme server kan det løses....

Deusden var hjemmeside1.example.com et ret dårligt eksempel - men kunne
ikke lige finde på eksempler uden subdomains - uden jeg kunne chikanere
nogle tilfældige - kald det bare mangel på kreativitet ;)

Mvh
Johan

Fra : Harald

Dato : 20-03-08 22:19

> [...]
> kan man løse problemet ved hjælp af
> ini_set("session.cookie_domain", ".example.com");
> Så fungerer sessions på alle subdomænerne.

Har du et forslag til hvad der skal rettes i php.ini? Jeg har ikke fundet ud
af hvor og hvordan jeg evt. skal bruge ini_set.

/H