Mærkeligt border-problem i IE
Fra : David Trasbo

Dato : 18-03-08 13:28

Jeg henvender mig nu her, fordi jeg har et problem, der driver mig til
vanvid. Jeg har haft det før, løst det og har derefter glemt at skrive
løsningen ned til senere brug.

Når jeg vil lave en fanebladsmenu med CSS, bruger jeg blot en simpel liste
og følgende tre grundlæggende formdeklaretioner:

ul#menu
{
/* Positionering af menuen. */
}

ul#menu li
{
display: inline;
margin: 0 10px 0 5px;
/* Afstand mellem punkterne. */
}

ul#menu li a
{
border: 1px solid #000;
/* Ramme om hvert punkt. */
}

Men øverste streg i rammen forsvinder i Internet Explorer. Ved nogle
hvorfor?

Se http://www.myupload.dk/showfile/331398cf15.htm/ for eksempel.

--
David Trasbo.
http://lki.dk - L u k K u n d e r n e I n d.

Fra : David Trasbo

Dato : 18-03-08 14:17

David Trasbo skrev:

> Jeg henvender mig nu her, fordi jeg har et problem, der driver mig til
> vanvid. Jeg har haft det før, løst det og har derefter glemt at skrive
> løsningen ned til senere brug.

Jeg har nu fundet en løsning, hvor jeg undlader brugen af position:
absolute, som skabte problemet.

Hvis nogen vil høre forklaringen, er de velkomne, men den bliver lang, så
jeg poster den ikke med det samme.

--
David Trasbo.
http://lki.dk - L u k K u n d e r n e I n d.

Fra : Simon Hansen

Dato : 18-03-08 14:22

David Trasbo wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> /* Ramme om hvert punkt. */
> }
>
> Men øverste streg i rammen forsvinder i Internet Explorer. Ved nogle

Har ikke løsningen.. men IE viser heller ikke æøå hos mig ihvertfald.. virker
fint i ff dog?

hilsen
Simon

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : David Trasbo

Dato : 18-03-08 14:24

Simon Hansen skrev:

> Har ikke løsningen.. men IE viser heller ikke æøå hos mig ihvertfald..
> virker
> fint i ff dog?

Det er fordi, filen er uploadet hos MyUpload. De håndterer måske ikke æ, ø
og å korrekt - jeg ved det ikke. Måske er det tegnsættet.

--
David Trasbo.
http://lki.dk - L u k K u n d e r n e I n d.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 18-03-08 18:43

"David Trasbo" <davidtrasbo@gmail.com> skrev :

>Det er fordi, filen er uploadet hos MyUpload. De håndterer måske ikke æ, ø
>og å korrekt - jeg ved det ikke. Måske er det tegnsættet.

Serveren sender den afsted som utf-8 i http-headeren, mens du har
angiver den som værende iso 8859-1 og serveren overskriver dette.

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.myupload.dk%2Fshowfile%2F331398cf15.htm%2F&charset=iso-8859-1&doctype=Inline&group=0
--
Kerim

Fra : OLE HARTIG

Dato : 18-03-08 14:50

David Trasbo

skrev> Jeg henvender mig nu her, fordi jeg har et problem, der driver mig til
> [...]
> /* Ramme om hvert punkt. */
> }
>
> Men øverste streg i rammen forsvinder i Internet Explorer. Ved nogle

Det ser ud til, at denne top-pading løser broblemet!

ul#menu
         {
            position: absolute;
            margin-top: 15px;
            padding-top: 3px;
         }
Men det er der nu også ved fixed!
Border-bottom har ligeledes problemet...

mvh.
ole

Fra : Georg OLE Peter HART~

Dato : 18-03-08 14:53

Nå ja!

Margin har ikke nogen betydning!
sorry.

mvh.
ole

Fra : David Trasbo

Dato : 19-03-08 12:52

David Trasbo skrev:

> Jeg henvender mig nu her, fordi jeg har et problem, der driver mig til
> vanvid. Jeg har haft det før, løst det og har derefter glemt at skrive
> løsningen ned til senere brug.

Tak for svarene.

Jeg må sige, at det er en af de mærkeligste IE-bugs, jeg har set. Den findes
ikke på positioniseverything.net dog.

--
David Trasbo.
http://lki.dk - L u k K u n d e r n e I n d.