Få menuen til at scrolle med ned
Fra : Peter Pedersen

Dato : 17-03-08 20:14

Mangler et script der får min menu i venstre side, til at rykke
med ned, når man scroller ned på siden.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 17-03-08 22:49

Peter Pedersen <PeterPEdersen_1984@hotmail.com> skrev :

>Mangler et script der får min menu i venstre side, til at rykke
>med ned, når man scroller ned på siden

Fx. http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/staticmenu3.htm,
der er også flere andre menuer på siden.
--
Kerim

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 17-03-08 23:35

Peter Pedersen skrev:
> Mangler et script der får min menu i venstre side, til at rykke
> med ned, når man scroller ned på siden.

Det er CSS-egenskaben position:fixed, du
skal have fat i her.
http://webdesign101.dk/cssbog/kildekode/figur1309.html
viser én måde at gøre det på.
Tricket ligger i stylesheet'et.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : OLE HARTIG

Dato : 18-03-08 04:30

Peter Pedersen
skrev:
> Mangler et script der får min menu i venstre side, til at rykke
> med ned, når man scroller ned på siden.

Med position fixed, men det virker ikke i MSIE 6
(De sidste 27% af gæsterne!?)

mvh.
ole

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-03-08 09:46

OLE HARTIG skrev:
> Peter Pedersen
>
> Med position fixed, men det virker ikke i MSIE 6
> (De sidste 27% af gæsterne!?)
>
> mvh.
> ole

Det gør det da, hvis man bruger Erik Berdnaz'
lille trick, som vist i kildekodeeksemplet
http://webdesign101.dk/cssbog/kildekode/figur1309.html

Man kan også bruge Dean Edwards IE 7 patch, der
klarer dette fint i både IE5 og IE6, samt mange
andre ting, se
http://webdesign101.dk/ie7/eksempler/position.php

Jørgen Farum Jensen
..