Fra : IKJ

Dato : 19-03-08 20:32

Fra: "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk>
Emne: Re: Dansk ordbog i Windows Mail ?
Dato: 14. marts 2008 01:45

Den 13-03-08 21.46 skrev Ivar følgende:

> Normalt er der ikke stavekontrol i de programmer, der følger med
> Windows, medmindre man har installeret en Office-pakke.

Der /er/ skam stavekontrol i Windows Mail. Det er en af de store
ændringer i forhold til Outlook Express. Problemet er blot, at
stavekontrollen kun virker med de indbyggede sprog, og dansk er ikke et
af sprogene.

Samtidig har man ændret på stavekontrollen, så den /kun/ fungerer med de
indbyggede sprog, så man altså ikke længere kan få dansk stavekontrol
ved at installere en Office-pakke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nem backup af Mozilla, Firefox og Thunderbird med MozBackup.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Min ven, som er ordblind, har skiftet sin XP ud med Vista Premium og bruger
her "Windows Mail"
Han mangler selvklart også stavekontrollen fra OE

Jeg har tænkt mig at anbefale ham at skifte til MS Outlook fra Office pakken
som findes på Dell laptoppen

Er dette program med stavekontrol og er det lige så let at arbejde med som
det gamle OE fra XP

Nogen som ved om eller kender noget til dette?

mvh IKJ

Fra : Mads

Dato : 19-03-08 21:07

Hvad med at skifte til Thunderbird ?

Den er gratis. Den ligner Outlook til forveksling, men har flere
funktioner og bedre sikkerhed. Den er på dansk og har dansk
stavekontrol.

mvh Mads