Nye stumper til XP, hvilke ??
Fra : jakob

Dato : 19-03-08 18:50

Hvis man nu skal bygge en maskine der skal køres XP på er der så noget
man skal være specielt opmærksom på ?

Er der nogen fabrikanter af bundkort der er kendt for at være specielt
gode med hensyn til support af ældre systemer ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-03-08 20:02

jakob wrote:

> Er der nogen fabrikanter af bundkort der er kendt for at være specielt
> gode med hensyn til support af ældre systemer ?

Mener du at WinXP er et "ældre" system?

--
Jesper Lund

Fra : jakob

Dato : 19-03-08 20:14

Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote:

> Mener du at WinXP er et "ældre" system?

Ja det mener jeg. Jeg går ikke ud fra at man kan tage det som givet mere
at alle komponenter understøtter XP men det ville da glæde mig hvis jeg
tager fejl, da jeg jo håber på at man kan bygge en xp maskine uden de
store problemer.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Mads

Dato : 19-03-08 20:19

On Wed, 19 Mar 2008 20:14:11 +0100, none@none.invalid (jakob) wrote:

> [...]
>at alle komponenter understøtter XP men det ville da glæde mig hvis jeg
>tager fejl, da jeg jo håber på at man kan bygge en xp maskine uden de

Smil du bare, for du får sgu svært ved at finde en komponent der ikke
understøtter XP. Så er det straks meget nemmere at finde en der ikke
understøtter Vista.

Fra : jakob

Dato : 19-03-08 23:16

Mads <Mads@nospam.nothanks.com> wrote:

> Smil du bare, for du får sgu svært ved at finde en komponent der ikke
> understøtter XP. Så er det straks meget nemmere at finde en der ikke
> understøtter Vista.

Jamen så er det jo perfekt. Takker.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Martin

Dato : 19-03-08 23:17

Mads wrote:

> Smil du bare, for du får sgu svært ved at finde en komponent der ikke
> understøtter XP. Så er det straks meget nemmere at finde en der ikke
> understøtter Vista.

WinXP og SATA harddisk/dvddrev - ikke en god blanding

Fra : Hans

Dato : 19-03-08 23:28

Martin wrote:

> WinXP og SATA harddisk/dvddrev - ikke en god blanding

Hvad mener du? Det er da intet problem.

Hans

Fra : Mads

Dato : 19-03-08 23:33

On Wed, 19 Mar 2008 23:17:10 +0100, Martin <martin@aarhof.invalid>
wrote:

>WinXP og SATA harddisk/dvddrev - ikke en god blanding

Kan du uddybe det lidt ?

For begge mine nuværende PC'ere har da XP, SATA harddiske
og SATA DVD drev og det fungerer da perfekt.
Ligeledes har jeg bygget adskillige maskiner uden nogensinde
at opleve nogen nævneværdige problemer.

mvh Mads

Fra : dw

Dato : 20-03-08 01:05

Mads skrev:

> [...]
> og SATA DVD drev og det fungerer da perfekt.
> Ligeledes har jeg bygget adskillige maskiner uden nogensinde

installationen gætter jeg på.
Jeg har ihvertfald haft en del bøvl med sata diske og install, indtil
jeg fik udskiftet xp home med xp mediacenter.

Fra : Hagar

Dato : 20-03-08 02:16

> WinXP og SATA harddisk/dvddrev - ikke en god blanding

Jeg har lige fået en ny maskine ind ad døren, og der er 4 drev i, alle sata,
og jeg har installeret XP Pro på uden nogen form for problemer?

Hagar

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-03-08 20:22

jakob wrote:

> [...]
> at alle komponenter understøtter XP men det ville da glæde mig hvis jeg
> tager fejl, da jeg jo håber på at man kan bygge en xp maskine uden de

WinXP er stadig det mest benyttede operativsystem (langt mere udbredt end
Vista). Det lyder ikke som en sund forretningsmæssig ide at designe
hardware uden WinXP driver understøttelse. Så det ville jeg personligt
ikke bekymre mig om.

--
Jesper Lund

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-03-08 22:20

"jakob" <none@none.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er der nogen fabrikanter af bundkort der er kendt for at være specielt
> gode med hensyn til support af ældre systemer ?

Når du har fundet et bundkort, som opfylder dine øvrige krav, går du ind hos
producenten og ser, hvilke drivere pgl. stiller til rådighed. Det står på
deres download side.

Kurt

Fra : jakob

Dato : 19-03-08 23:16

> Når du har fundet et bundkort, som opfylder dine øvrige krav, går du ind hos
> producenten og ser, hvilke drivere pgl. stiller til rådighed. Det står på
> deres download side.

takker.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-03-08 23:28

Martin wrote:

> WinXP og SATA harddisk/dvddrev - ikke en god blanding

Jeg har nu SATA harddisk i min WinXP.

--
Jesper Lund