Router, hvor meget varme
Fra : Harald

Dato : 19-03-08 14:34

Jeg har en 3COM router uden aktiv køling, jeg kan ikke finde noget noget
steder om hvor varmt omgivelserne må være. Så spørgsmålet er om den og
strømforsyningen kan klare at sidde på et loft hvor der om sommeren nemt kan
blive op til 50 grader?

/H

Fra : Nicolai

Dato : 19-03-08 21:50

On Wed, 19 Mar 2008 14:34:15 +0100, Harald wrote:

> [...]
> steder om hvor varmt omgivelserne må være. Så spørgsmålet er om den og
> strømforsyningen kan klare at sidde på et loft hvor der om sommeren nemt

Du kan sikkert finde noget om anbefalede omgivelsestemperaturer hos 3COM.
Det er jo dem man skal følge og de bør være opgivet.

> /H

Nicolai

Fra : Hans

Dato : 19-03-08 22:06

Harald wrote:
> [...]
> den og strømforsyningen kan klare at sidde på et loft hvor der om
> sommeren nemt kan blive op til 50 grader?

Hvis du søger på Goggle efter 3com router temp, så dukker tallet 40 grader
maks. op mange gange, så den vil ganske givet få hedeslag om sommeren, og
måske endda være en potentiel brandfare.

Hans

Fra : Harald

Dato : 19-03-08 22:21

"Harald" <noname@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> steder om hvor varmt omgivelserne må være. Så spørgsmålet er om den og
> strømforsyningen kan klare at sidde på et loft hvor der om sommeren nemt

Ja det står på 3com´s side:
Operating temperature: -10°C to 45°C

så jeg dropper den ide.

/H