/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Kan det virkelig passe
Fra : Bjarke


Dato : 17-03-08 14:59

Jeg har købt en brugt EU knallert (Suzuki Address), og havde egentlig
regnet med en rigtig god benzinøkonomi. Sælgeren sagde at den kørte ca
40 km/l, men jeg har regnet ud at den faktisk kun er på 17 km/l. Så
føler jeg mig lidt taget ved næsen. Vores bil (en Carina på Diesel)
kan faktisk gøre det bedre. Knallerten er ikke ulovlig (Den kører i
hvert tilfælde kun 45km/t)

Er der noget jeg kan gøre for at få den til at køre mere økonomisk?

 
 
Brian Lund Larsen (17-03-2008)
Kommentar
Fra : Brian Lund Larsen


Dato : 17-03-08 15:25

On 17 Mar., 21:58, Bjarke <bjarker...@gmail.com> wrote:
> Jeg har købt en brugt EU knallert (Suzuki Address), og havde egentlig
> regnet med en rigtig god benzinøkonomi. Sælgeren sagde at den kørte ca
> 40 km/l, men jeg har regnet ud at den faktisk kun er på 17 km/l. Så
> føler jeg mig lidt taget ved næsen. Vores bil (en Carina på Diesel)
> kan faktisk gøre det bedre. Knallerten er ikke ulovlig (Den kører i
> hvert tilfælde kun 45km/t)
>
> Er der noget jeg kan gøre for at få den til at køre mere økonomisk?

Nu kender jeg ikke så meget til scootere, men syntes jeg har løst
flere steder at der er bedre benzinøkonomi og mindre forurening når
begrænsningerne fjernes. Det er kun spekulation men jeg kunne
forestille mig at begrænsningen er lavet så scooteren stadig tager
fulde omdrejninger men gearingen i praksis bliver begrænset. Folk med
mere viden om vario systemet kan nok præcisere det :) Evt. ved
dk.fritid.knallert nok noget.

--

// brian

Ukendt (17-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-03-08 22:49

>> Jeg har købt en brugt EU knallert (Suzuki Address), og havde egentlig
>> regnet med en rigtig god benzinøkonomi. Sælgeren sagde at den kørte ca
>> 40 km/l, men jeg har regnet ud at den faktisk kun er på 17 km/l. Så
>> føler jeg mig lidt taget ved næsen. Vores bil (en Carina på Diesel)
>> kan faktisk gøre det bedre. Knallerten er ikke ulovlig (Den kører i
>> hvert tilfælde kun 45km/t)
>>
>> Er der noget jeg kan gøre for at få den til at køre mere økonomisk?
>
>Nu kender jeg ikke så meget til scootere, men syntes jeg har løst
>flere steder at der er bedre benzinøkonomi og mindre forurening når
>begrænsningerne fjernes. Det er kun spekulation men jeg kunne
>forestille mig at begrænsningen er lavet så scooteren stadig tager
>fulde omdrejninger men gearingen i praksis bliver begrænset. Folk med
>mere viden om vario systemet kan nok præcisere det :) Evt. ved
>dk.fritid.knallert nok noget.
>
Hvordan kan sælger så køre 40 km/l som begrænset?

Men ellers vil jeg give dig ret. Én af begrænsningerne er normalt at sætte
en afstandsskive ind i variomatic'en, så den ikke kan komme helt sammen og
remmen dermed ikke helt ud i yderposition. Dette vil holde omdrejningerne
oppe og farten nede.

Har før set på Honda SFX at begpladen på variomatic'en skal skiftes, da den
i sig selv er en begrænsning.

Dog tør jeg ikke sige hvad og hvor meget der er lavet på en Suzuki Address,
men kan som sammenligning nævne at en Adly Cat30 (30 km/t) har 6/7
begrænsninger!

- P. Bruun



OZ3BTO (18-03-2008)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 18-03-08 07:09


"Bjarke" <bjarkeriis@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:88f1e877-818c-4ece-b5ab-87e65eab64f6@e6g2000prf.googlegroups.com...
Jeg har købt en brugt EU knallert (Suzuki Address), og havde egentlig
regnet med en rigtig god benzinøkonomi. Sælgeren sagde at den kørte ca
40 km/l, men jeg har regnet ud at den faktisk kun er på 17 km/l. Så
føler jeg mig lidt taget ved næsen. Vores bil (en Carina på Diesel)
kan faktisk gøre det bedre. Knallerten er ikke ulovlig (Den kører i
hvert tilfælde kun 45km/t)

Er der noget jeg kan gøre for at få den til at køre mere økonomisk?



_________________________________________



Der sidder et par ringe ved varioen som skal fjernes .. ihvertfald efter
hvad jeg husker .. Også render den 65-70kmt og en hel del længere på literen

Erik



Per (18-03-2008)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 18-03-08 09:50

OZ3BTO wrote:
> "Bjarke" <bjarkeriis@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:88f1e877-818c-4ece-b5ab-87e65eab64f6@e6g2000prf.googlegroups.com...
> Jeg har købt en brugt EU knallert (Suzuki Address), og havde egentlig
> regnet med en rigtig god benzinøkonomi. Sælgeren sagde at den kørte ca
> 40 km/l, men jeg har regnet ud at den faktisk kun er på 17 km/l. Så
> føler jeg mig lidt taget ved næsen. Vores bil (en Carina på Diesel)
> kan faktisk gøre det bedre. Knallerten er ikke ulovlig (Den kører i
> hvert tilfælde kun 45km/t)
>
> Er der noget jeg kan gøre for at få den til at køre mere økonomisk?
>
>
>
> _________________________________________
>
>
>
> Der sidder et par ringe ved varioen som skal fjernes .. ihvertfald
> efter hvad jeg husker .. Også render den 65-70kmt og en hel del
> længere på literen
>

Jeg mener også at man kan bore udstødningshullet op til en 8-12 mm så skulle
den køre væsentlig hurtigere.

Den gamle adress var begrænset ved at kun have et jeg mener 3-5 mm
udstødningshul.

Men ellers spørg i knallertgruppen der er de specialister

ER den helt lovlig kunne det godt tyde på en dårligt karburering. 17 km/l
er alt alt for lidt.

mvh. Per


OZ3BTO (18-03-2008)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 18-03-08 18:48


"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:47df82f0$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> OZ3BTO wrote:
> > "Bjarke" <bjarkeriis@gmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:88f1e877-818c-4ece-b5ab-87e65eab64f6@e6g2000prf.googlegroups.com...
> > Jeg har købt en brugt EU knallert (Suzuki Address), og havde egentlig
> > regnet med en rigtig god benzinøkonomi. Sælgeren sagde at den kørte ca
> > 40 km/l, men jeg har regnet ud at den faktisk kun er på 17 km/l. Så
> > føler jeg mig lidt taget ved næsen. Vores bil (en Carina på Diesel)
> > kan faktisk gøre det bedre. Knallerten er ikke ulovlig (Den kører i
> > hvert tilfælde kun 45km/t)
> >
> > Er der noget jeg kan gøre for at få den til at køre mere økonomisk?
> >
> >
> >
> > _________________________________________
> >
> >
> >
> > Der sidder et par ringe ved varioen som skal fjernes .. ihvertfald
> > efter hvad jeg husker .. Også render den 65-70kmt og en hel del
> > længere på literen
> >
>
> Jeg mener også at man kan bore udstødningshullet op til en 8-12 mm så
skulle
> den køre væsentlig hurtigere.
>
> Den gamle adress var begrænset ved at kun have et jeg mener 3-5 mm
> udstødningshul.
>
> Men ellers spørg i knallertgruppen der er de specialister
>
> ER den helt lovlig kunne det godt tyde på en dårligt karburering. 17 km/l
> er alt alt for lidt.
>
> mvh. Per
>


Lyder nu meget passende for en lovlig scooter .. Min egen typhoon gik
ca15km/l som bund lovlig.. Kom op på 30km/l ved at fjerne ringe i varioen




Armand (18-03-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-03-08 19:06

Per skrev:
>
>
> ER den helt lovlig kunne det godt tyde på en dårligt karburering. 17
> km/l er alt alt for lidt.
>
Tilkokset udstødning :-/

--
Armand.

Jes Vestervang (09-04-2008)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 09-04-08 20:48

Bjarke <bjarkeriis@gmail.com> writes:

> Jeg har købt en brugt EU knallert (Suzuki Address), og havde
> egentlig regnet med en rigtig god benzinøkonomi. Sælgeren sagde at
> den kørte ca 40 km/l, men jeg har regnet ud at den faktisk kun er på
> 17 km/l.

I tidernes morgen havde jeg en Vespa Zip 30 km/t-scooterdims, der gik
38 km/l ret konsekvent... og den var stort set lovlig, den var i hvert
fald langsom
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste