Valg af lydkort
Fra : Thostrup

Dato : 16-07-01 23:11

AOpen AW744 Pro PCI til kr 277 eller
WinFast 6xSound, Surround Sound med 2/6 kanaler og S/PDIF in og out til kr
320 ?

Eller måske nogle helt andre, hvor prisen liger lige omkring kr 300.

Mads Thostrup
Microsoft Certificated Personel

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 17-07-01 00:05

Jeg ville købe et SoundBlaster PCI 128 Bulk kort til 179,-. Når du er nede i
den prisklasse, kan det være hip som hap, hvad du køber. Men med SB, er du
sikker på at få et kort der ikke vil give dig nogen som helst problemer.

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : -=Madsen=-

Dato : 17-07-01 00:25

Jo der har været en del problemer med SoundBlaster lydkort til Via chipset,
mest Live kortene.

Men helt sikkert SoundBlaster er det beste hvis det passer sammen med ens
hardware.

Fra : DaWizeGuy

Dato : 17-07-01 01:00

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> wrote in message
> [...]
> mest Live kortene.
>
> Men helt sikkert SoundBlaster er det beste hvis det passer sammen med ens

Soundblaster Live! er helt sikker bedst til spil med EAX. Men konkurrerende
kort fra Hercules, Terratec, Phillips og Videologic er mindst lige så gode
til DVD playback og musikafspilning.

---
Mvh
Anders

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 17-07-01 01:30

Jeg har haft (og har stadigvæk) flere forskellige lydkort monteret i mine
maskiner.
Min konklusion er: Hvis ikke du køber surround højttalere til et live! kort
kan man lige så godt købe et SB128.
Jeg har også købt nogle totalt billige "bambus"lydkort og de har aldrig
givet mig problemer, men lyden er også derefter.
Jeg mener derfor at man skal gøre en ting klart før man køber:
Hvor vigtig er kvaliteten af lyden på ens PC, og derefter vurdere hvor meget
det er værd i forhold til f.eks. hurtigere "stumper" eller måske et DVD
drev...

Hilsen
Thomas.
PS. næsten alle de maskiner mit live! kort har siddet i har haft via chipsæt
og jeg har aldrig selv oplevet problemer med kortet.
PPS. ja, jeg ved godt at et Live! kort har mange smarte features som også
kan udnyttes uden surround højttalere, men det lyder en del bedre hvis man
har dem *GGG*

Fra : -=Madsen=-

Dato : 17-07-01 01:45

Har du aldrig hørt om livefix fra viahardware, det er noget med at man kan
ha problemer med at kopierer store filer melem sin hardiske på et via
chipset hvis man har et Soundblaster kort ?

Har prøvet det kopieringen går i stå til sidst og hele maskinen fryser, så
der er kun at resete og vendet på en laaan scandisk.

Fra : Thostrup

Dato : 17-07-01 09:01

> Jeg ville købe et SoundBlaster PCI 128 Bulk kort til >179,-. Når du er
nede i

Jeg har et SB PCI 128 kort, men jeg vil gerne have muligheden for fiber
udgang og både en speaker out og en line out!

> sikker på at få et kort der ikke vil give dig nogen som >helst problemer.
Jeg har masser af problemer i min W2K

Det skal sidde i en AMD 1,2 på et ASUS A7M266 mainboard og bruges lidt til
spil men førstepriotet musik.

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 17-07-01 21:26

> Det skal sidde i en AMD 1,2 på et ASUS A7M266 mainboard og bruges lidt til
> spil men førstepriotet musik.

Hvis du primært skal bruge det til musik, ville jeg købe et SoundBlaster
Live! Player 5.1 Bulk, til 649,-. Det er (for tiden) det bedste
fremtidssikrede kort du kan købe til en billig pris. Så vidt jeg ved, kræver
alle nye musikanlæg minimum dette kort, for at kunne spille rent digitalt
musik.
Hvad med at tage skridtet helt ud og købe musikanlægget DTT2200 til 1799,-,
hvortil SoundBlaster Live! Player 5.1 medfølger. Når du har hørt dette
anlæg, smider du dit gamle musikanlæg i skralderen, og spiller kun musik på
din PC.
Der vil sikkert komme indlæg om, at der er andre musikanlæg der er bedre,
men det er selvfølgelig øret der hører, der bestemmer hvad der er bedst.
Personlig er jeg mest til DDT. Jeg har netop købt er SoundBlaster Live!
Player 5.1, med henblik på senere at købe DDT 3500 (så snart jeg har fået
kvinden overbevist om, at man selvfølgelig ikke kan leve uden sådan et
anlæg).

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-07-01 17:05

> Det er (for tiden) det bedste
> fremtidssikrede kort du kan købe til en billig pris.

Mon der nogensinde kommer fungerende drivere til Windows XP?
Jeg tvivler.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Mere miljøkemi: http://www.environmental-chemistry.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-07-01 17:00

"Flemming Nielsen" <fn@edb.dk> skrev i

> Men med SB, er du
> sikker på at få et kort der ikke vil give dig nogen som helst
> problemer.

Hvor har du fået den "sjove" ide fra?

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 19-07-01 01:04

> Hvor har du fået den "sjove" ide fra?

8 Års erfaring!!!!

> Mon der nogensinde kommer fungerende drivere til Windows XP?
> Jeg tvivler.

Ja Selvfølgelig!!! Men skal vi nu ikke lige vente til XP udkommer??

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 19-07-01 10:05

> Ja Selvfølgelig!!! Men skal vi nu ikke lige vente til XP udkommer?

Det kan vi godt. Men hvor lang tid er det Windows 2000 har været på
markedet? Her er der nemlig endnu ikke kommet ordentlige drivere, og XP
bruger som bekendt samme type WDM drivere som 2K.

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 19-07-01 17:16

> Det kan vi godt. Men hvor lang tid er det Windows 2000 har været på
> markedet? Her er der nemlig endnu ikke kommet ordentlige drivere, og XP
> bruger som bekendt samme type WDM drivere som 2K.

Windows 2000 er lavet til og udviklet i samarbejde med virksomheder, med
henblik på brug i netværk samt arbejdsstationer. Y2K er ikke udviklet til
brug i lydstydier, hvorimod XP er et førsøg på at tage det bedste fra begge
styresystemer, og samle det i ét.

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 19-07-01 18:05

> Windows 2000 er lavet til og udviklet i samarbejde med
> virksomheder, med henblik på brug i netværk samt arbejdsstationer.

Den gode gamle og dårlige (og fejlagtige!) undskyldning.

> Y2K er ikke udviklet til brug i lydstydier, hvorimod XP er et
> førsøg på at tage det bedste fra begge styresystemer, og samle det
> i ét.

XP er hovedsaligt det samme som Windows 2000 så hvis en producent ikke
kan producere fungerende drivere til Win2K kan de heller ikke producere
fungerende drivere til XP så nemt er det.

Men EOD herfra.

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 19-07-01 23:10

> Men EOD herfra.

EOD!!!

Dette er selvfølgelig også en måde at sige, at du ikke har belæg for dine
påstande!!

Mv. Flemming Nielsen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-07-01 10:04

> EOD!!!
>
> Dette er selvfølgelig også en måde at sige, at du ikke har belæg
> for dine påstande!!

Nå nu fortsatte jeg alligevel.

Tja, du kan prøve at læse nogle af de andre indlæg om Live! kortene i
denne gruppe eller Creatives nyhedsgrupper.

Der var iøvrigt disse "!!!!!" i overskud.

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 21-07-01 00:08

> Der var iøvrigt disse "!!!!!" i overskud.

Der var kun"!!!!" i overskud.

Mv. Flemming Nielsen

Fra : JYK

Dato : 17-07-01 21:56

SB128 har udemærket lydkvalitet, når jeg fører lydsignalet ud over til mit
anlæg mht. afspillning af musik-cd fra mit drev.

Jesper Y. Kristiansen

Fra : Michael Kornum

Dato : 23-07-01 16:13

klart AOpen AW744 Pro PCI til kr 277, det lyder godt til prisen - og har
rigtig gode drivere.

du skal ihvertfald ikke købe sb128, det er sgu noget crap!.

mvh

michael