Hvordan sletter man det første [0] element~
Fra : Allan Madsen

Dato : 18-03-08 13:01

Hejsa

Hvordan sletter man det første [0] element helt fra en Array?

Jeg har prøvet med array_shift men den "sletter" også arrays der er 0
eller det vil sige sætter dem til NULL

MVH
Allan

Fra : Martin

Dato : 18-03-08 13:17

Allan Madsen wrote:
> [...]
>
> Hvordan sletter man det første [0] element helt fra en Array?
>
> Jeg har prøvet med array_shift men den "sletter" også arrays der er 0

array_slice($array, 1);

Fra : Allan Madsen

Dato : 18-03-08 13:44

Martin skrev den 18-03-2008:

> array_slice($array, 1);

Hmm ja den sletter godt nok også et element, men den sætter også 0 til
null og sætter dem i enden af arrayen.

Fra : Martin

Dato : 18-03-08 14:47

Allan Madsen wrote:

> Hmm ja den sletter godt nok også et element, men den sætter også 0 til
> null og sætter dem i enden af arrayen.

Smid lige en var_dump af dit array ind her så... lyder som om det er et
ret underligt array du har - for her opfører den sig præcis som den skal :)

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 18-03-08 16:17

Martin wrote:

> array_slice($array, 1);