Kan man virkelig ikke?
Fra : Christian

Dato : 18-03-08 19:54

Få bredbånd uden også at have telefoni sammesteds medmindre man bor i en
større by?

Det drejer sig om sommerhus område i Nordsjælland hvor det umiddelbart kun
er TDC og cybercity der kan levere.... men ikke uden telefoni.

Mvh.
Christian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-03-08 20:09

Christian skriver:

> Få bredbånd uden også at have telefoni sammesteds medmindre man bor i en
> større by?

Jo

> Det drejer sig om sommerhus område i Nordsjælland hvor det umiddelbart kun
> er TDC og cybercity der kan levere.... men ikke uden telefoni.

3 eller nogle af de andre der tilbyder "trådløs bredbånd".

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christian

Dato : 18-03-08 20:12

> Christian skriver:

> Jo

> 3 eller nogle af de andre der tilbyder "trådløs bredbånd".

Okay... men ikke trådløst bredbånd så, skal "bare" bruge lidt højere
hastighed en 56K og så billigt som muligt.

/Christian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-03-08 20:18

Christian skriver:

> Okay... men ikke trådløst bredbånd så, skal "bare" bruge lidt højere
> hastighed en 56K og så billigt som muligt.

Hvorfor ikke trådløst ?

Fra : Christian

Dato : 18-03-08 21:30

> Christian skriver:

> Hvorfor ikke trådløst ?

Ene og alene pga. af prisen

Christian

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-03-08 21:54

"Christian" <chrskands@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:47E0156E.47BB77B4@du.kan.finde.den...

> Ene og alene pga. af prisen

http://privat.3.dk/mobiltbredbaand/mba/

300dask/måned
Du får svært ved at få DSL til den pris når du lægger prsien for bærelinie
oveni

/Dennis

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-03-08 21:56

Christian skriver:

> Ene og alene pga. af prisen

Tjah, du skal også betale for kobberet (bærelinjen). Jeg ville nu
hellere bruge pengene på højere hastighed (trådløs) frem for at betale
til et kabel.

Fra : Christian

Dato : 18-03-08 22:36

> Christian skriver:

> Tjah, du skal også betale for kobberet (bærelinjen). Jeg ville nu
> hellere bruge pengene på højere hastighed (trådløs) frem for at betale
> til et kabel.

I har begge en god pointe. Tak for oplysningerne

Christian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-03-08 22:57

Christian skriver:

> I har begge en god pointe. Tak for oplysningerne

Velbekom.

Jeg har fået mig et 3 abbonnemet gennem mit arbejde til "firmaslæden".
Det virker ret forrygende - altså lige med undtagelse af her i Hammel,
hvor jeg selv bor, for da er dækningen lig nul.

Så det endte med at jeg måtte opgradere min privatlinje til en 4Mbit til
1990 kr/md (selvfølgelig plus bærelinje, men der sidder en telefon på i
forvejen)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-03-08 22:59

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Så det endte med at jeg måtte opgradere min privatlinje til en 4Mbit til
> 1990 kr/md

Arghforsku divider selv med 10

Fra : Ole C

Dato : 18-03-08 20:15

Christian skrev blandt andet:

> [...]
>
> Det drejer sig om sommerhus område i Nordsjælland hvor det
> umiddelbart kun er TDC og cybercity der kan levere.... men ikke uden

Jeg mener da kun de kan tvinge dig til basislinien - ikke til at have
fastnettelefon.

--
vh
Ole C

Fra : Christian

Dato : 18-03-08 21:28

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener da kun de kan tvinge dig til basislinien - ikke til at have
> fastnettelefon.

Har prøvet online bestilling hos mange forskellige, kun TDC og cybercity går
så langt som at kunne tilbyde noget. Hos begge skal jeg vælge telefoni og
hos Cybercity kunne jeg ikke få den mindste 256/256 linie men godt over
2Mbit

/Christian

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 19-03-08 11:08

"Christian" <chrskands@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> og hos Cybercity kunne jeg ikke få den mindste 256/256 linie men godt over

Hos TDC skal du ikke vælge telefoni, du skal vælge en basigline, det som
andre kalder bæreline.

JJ

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-03-08 21:45

> [...]
>
> Det drejer sig om sommerhus område i Nordsjælland hvor det umiddelbart kun
> er TDC og cybercity der kan levere.... men ikke uden telefoni.

Du skal have en bærelinie til 40kr/måned hvis du ikke har telefoni.
Det burde alle kunne levere som nasser på TDCs kobber.

Ellers er der 3 eller NMT.
Begge udbydere kan levere med en router så du kan komme på nettet den vej
rundt.

/Dennis

Fra : Frans Meyer

Dato : 19-03-08 00:03

"Christian" <chrskands@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Få bredbånd uden også at have telefoni sammesteds medmindre man bor i en
> større by?

Hvad med:

http://www.mamut.net/nordiskmobiltelefon/shop/

299,- / mdr.

http://www.nordiskmobiltelefon.dk/index.html

eller:

http://www.sonofon.dk/erhverv/mindre_virksomheder/internet/mobilt_bredbaand/

"Efter forbrug +"

40,- /mdr og max 39,- / dag.

vh
Frans

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 19-03-08 21:04

Christian wrote:
> [...]
>
> Det drejer sig om sommerhus område i Nordsjælland hvor det
> umiddelbart kun er TDC og cybercity der kan levere.... men ikke uden

siden hvornår er CC begyndt at kræve at man har aktiv linie på adressen for
at oprette internet??

da jeg oprettede min ADSL forbindelse hos CC havde der i 5 år ikke været
aktiv abonnement på adressen og jeg betaler 199 kr. pr md. for en 5/1
Mbit...

Rasmus

Fra : Niklas Petersen

Dato : 19-03-08 22:46

Rasmus M. Jensen wrote:
> siden hvornår er CC begyndt at kræve at man har aktiv linie på adressen for
> at oprette internet??
OP skriver ikke noget om at det kræves en aktiv linie - blot at du SKAL
bestille telefoni for at få internet. Det kan sagtens lade sig gøre
selvom der ikke forefindes en aktiv telefonlinie.

Jeg ved ikke hvornår de er begyndt på denne politik, men måske da de
blev købt af Telenor.

Det er ærgerligt at de benytter denne måde at sælge deres produkter på
nu. Tidligere var de et godt alternativ til TDC for folk som ikke bruger
fastnet længere, men det er åbenbart slut nu.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 21-03-08 15:22

> Det er ærgerligt at de benytter denne måde at sælge deres produkter på nu.
> Tidligere var de et godt alternativ til TDC for folk som ikke bruger
> fastnet længere, men det er åbenbart slut nu.

Hvis man bor i et område, som er tilknyttet en central hvor Cybercity ikke
har eget udstyr, kræver de at du enten har et fastnetabonnement i forvejen,
eller at du køber Cybercity telefoni sammen med din ADSL forbindelse.

Har Cybercity eget udstyr på centralen, leverer de gerne ADSL uden telefoni.

--
Mvh. Jesper