Sammenligning af grafikkort
Fra : Carsten

Dato : 10-02-08 14:30

VI skal have opgraderet min søns computer med et nyt grafikkort. Det
skal være AGP.
Men hvad er et godt grafikkort, og findes der steder på nettet hvor
man kan se sammenligninger?
Vi er blevet anbefalet en ATI 850 XT (hvis vi stadig kan få fat i
den). Men hvordan er den ift. f.eks. en x1650?

Nogen der har et bud på hvilket grafikkort hvor pris/ydelsesforholdet
er det bedste?

Pft. Carsten

Fra : Dr.Phil

Dato : 10-02-08 21:30

"Carsten" <Hoybye@nospam.privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi er blevet anbefalet en ATI 850 XT (hvis vi stadig kan få fat i
> den). Men hvordan er den ift. f.eks. en x1650?

http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=741&model2=734&chart=308

MEN når det skal være AGP så er det svært at finde noget.

Hvad har han i forvejen???

Mener at Geforce 7900 er lavet i en AGP version og det må nok være det
hurtigste AGP kort i denne omgamg ;)

Fra : Dr.Phil

Dato : 10-02-08 21:36

"Dr.Phil" <321@123.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvad har han i forvejen???
>
> Mener at Geforce 7900 er lavet i en AGP version og det må nok være det

Her er en sammenligning af ATI XT850 AGP og Geforce 7800GS AGP.
Pæn forskel..
http://www23.tomshardware.com/graphics_2006.html?modelx=33&model1=574&model2=543&chart=224

Fra : Hagar

Dato : 10-02-08 23:10

> [...]
>
> Hvad har han i forvejen???
>
> Mener at Geforce 7900 er lavet i en AGP version og det må nok være det

Der er også den her
http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=286584&SamleMenuID=&gruppe=1001&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=PineTechnologyHo
Jeg har det, men har været nød til at skrue en smule ned for GPU'en

Hagar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-02-08 00:08

Dr.Phil wrote:

> Mener at Geforce 7900 er lavet i en AGP version og det må nok være det
> hurtigste AGP kort i denne omgamg ;)

Hurtigere end disse:
DX10
http://tinyurl.com/2b7akp

DX10.1
http://tinyurl.com/2gvwbf

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-08 21:05

Carsten wrote:
> [...]
> Vi er blevet anbefalet en ATI 850 XT (hvis vi stadig kan få fat i
> den). Men hvordan er den ift. f.eks. en x1650?

Af de to du nævner er der nok ikke den store forskel, men X850XT er dog lidt
hurtigere end X1650XT.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 14-02-08 19:48

"Carsten" <Hoybye@nospam.privat.dk> skrev > VI skal have opgraderet min søns
computer med et nyt grafikkort. Det
> skal være AGP.

Jeg tror hovedparten af de AGP kort som er på markedet nu, er AGPx8
som kører med 1,5V. Check at din søns PC kan køre med dette inden
du køber noget.

Peter Schrøder

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-02-08 21:10

Peter Schrøder wrote:

> Jeg tror hovedparten af de AGP kort som er på markedet nu, er AGPx8
> som kører med 1,5V. Check at din søns PC kan køre med dette inden

AGPx8 kører 0.8V. Hvad er det du vil fortælle (for det du skriver er
ikke korrekt)?

Jesper Poulsen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 14-02-08 21:42

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev
> AGPx8 kører 0.8V. Hvad er det du vil fortælle (for det du skriver er
> ikke korrekt)?

Du har ret: Det er AGPx4 der kører 1,5V, sorry.
Mit mobo vil blive ødelagt af et AGP 3,3V. Det er
dét, jeg beder Cartsen checke, inden han køber et nyt
grafikkort.

Peter Schrøder

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-02-08 22:29

Peter Schrøder wrote:

> Du har ret: Det er AGPx4 der kører 1,5V, sorry.

> Mit mobo vil blive ødelagt af et AGP 3,3V. Det er
> dét, jeg beder Cartsen checke, inden han køber et nyt
> grafikkort.

Ok. Så har jeg et par links som det ikke vil skade at kigge på, således
at vi er sikre på at intet går galt...

http://en.wikipedia.org/wiki/Accelerated_Graphics_Port
http://www.ertyu.org/steven_nikkel/agpcompatibility.html
http://www.directron.com/15agpguide.html

Den bedste:
http://www.playtool.com/pages/agpcompat/agp.html

Jesper Poulsen

Fra : Flemming

Dato : 15-02-08 05:04

> [...]
> den). Men hvordan er den ift. f.eks. en x1650?
>
> Nogen der har et bud på hvilket grafikkort hvor pris/ydelsesforholdet

For ikke så lang tid siden, var dette agp kort det hurtigste
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=263003 .

Kortet yder det samme som vist i linket.
http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=725&model2=710&chart=275

Har det selv og er ganske tilfreds med det.

Mvh. Flemming

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-02-08 11:32

Flemming wrote:

> For ikke så lang tid siden, var dette agp kort det hurtigste
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=263003 .

Der er kommet nye kort fra ATi:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=416795

Jesper Poulsen

Fra : Carsten

Dato : 15-02-08 17:47

Tak for alle svarene. Jeg og min søn er blevet væsentlig klogere. Vi
har checket at motherboardet kan køre med 1,5V (men kan ikke køre med
3,3V).

Lige nu er vi nok mest stemt efter at se på et Radeon X1950 Pro, som
nogen af jer har henvist til. Det virker som et godt bud, og iflg.
Toms Hardware guide væsentlig hurtigere end de forslag jeg havde fået
tidligere.

mvh. Carsten

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 09-03-08 20:27

> Nogen der har et bud på hvilket grafikkort hvor pris/ydelsesforholdet
> er det bedste?

Sapphire har lavet en AGP 8x version af Radion HD2600PRO med 512 mb
DDR3-ram, det kører kanon.

Jeg har et sådant til at ligge, kun kørt få timer, som du kan købe til en
billig penge. Det kostede lige omkring 600 kr fra nyt (ca. 2 mdr. siden), og
er iøvrigt købt hos Midt-Data.

Troels