Jeg forstår det ikke
Fra : Hagar

Dato : 05-02-08 19:15

Hej i gruppen

Jeg har et få måneder gammelt XFX GeForce 7950GT 550M, 512MB, AGPx8 som i og
for sig kører godt nok, men i perioder så kommer der artifact.
Jeg bruger min maskine til lidt af hvert, både photoshop, video kigning og
spil, ved spil, COD4 og NFS Street pro, så kommer der ind i mellem farve
flimmer, røde og blå prikker, det samme sker til tider når jeg ser
video/dvd, men det sker ikke i Battlefield 2. Det er ikke altid det sker, og
jeg kan ikke fortælle hvornår det sker, det er det man kalder periodiske
fejl. Jeg har kontaktet en teknikker hvor jeg har købt det, han mener det er
defekt, det er jeg jo ikke meget for at tro på, for det virker jo
sædvanligvis.
Jeg har opdateret med de nyeste drivere til kortet, og de sidste patch til
spillene, og jeg bilder mig selv ind at det er de sidste drivere der har
mogget noget op.

Er der nogen her der kan kaste lidt mere lys over mysteriet som i øvrigt
bliver drevet af XP Pro.

Hagar

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-02-08 19:31

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mogget noget op.
>
> Er der nogen her der kan kaste lidt mere lys over mysteriet som i øvrigt

Jeg ville stadig få det byttet, Hagar. Hvis din hardwarepusher vil beholde
dig som kunde, klarer han ombytningen indenfor en uge. Hellere undvære
kortet en uges tid end at slås med periodiske fejl resten af kortets
levetid. Har selv prøvet det.

Fra : Kenneth

Dato : 05-02-08 21:16

> [...]
> spillene, og jeg bilder mig selv ind at det er de sidste drivere der har

Jeg har en bærbar som fornyligt havde det problem med et 7800 GTX kort.
Det var rammene der var ved at stå af og den fik problemer med at
læse og skrive til disse.

Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : Hagar

Dato : 05-02-08 22:40

> [...]
> dig som kunde, klarer han ombytningen indenfor en uge. Hellere undvære
> kortet en uges tid end at slås med periodiske fejl resten af kortets

Jeg har bare det problem, at sælger ville godt bytte, men kortet findes ikke
i biksen mere, heller ikke et der kan det samme, så kunne jeg få pengene
igen, men når nu de ikke har noget kort der er til levering, hvad nytter det
så ?
Jeg har ikke råd til at købe ny PC, så jeg er lidt på herrens mark.

Hagar

Fra : Mads

Dato : 05-02-08 23:46

On Tue, 5 Feb 2008 22:39:54 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote:

> [...]
>igen, men når nu de ikke har noget kort der er til levering, hvad nytter det

Så kan du vel få dine penge og så købe et nyt kort i en anden butik.
Der er da butikker nok at vælge imellem og masser af grafikkort.

Jeg har selv lige returneret en TV tuner der ikke levede op til mine
forventninger, så nu køber jeg en anden et andet sted.

mvh Mads

Fra : Hagar

Dato : 06-02-08 11:36

> [...]
>
> Jeg har selv lige returneret en TV tuner der ikke levede op til mine
> forventninger, så nu køber jeg en anden et andet sted.

Ja, jo, men mit problem er at jeg er for trofast over for gode
handle-steder, og mistroisk over for nye
Det ender nok med at jeg gør sådan.

Hagar

Fra : Mads

Dato : 06-02-08 20:59

On Wed, 6 Feb 2008 11:35:50 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote:

>Ja, jo, men mit problem er at jeg er for trofast over for gode
>handle-steder, og mistroisk over for nye
>Det ender nok med at jeg gør sådan.

Det kan jeg sagtens følge dig i. Jeg plejer også at holde
mig til de samme 3 - 4 butikker, men af og til prøver jeg
da en anden hvis deres pris er meget lavere end der
hvor jeg normalt handler, eller hvis de kan levere noget
hurtigere end de andre.
Foreløbig er alle handler da gået godt. ( 7 9 13 )

mvh Mads

Fra : skibber

Dato : 06-02-08 10:52

On 05-02-2008 19:15:10, "Hagar" wrote:
> [...]
> mogget noget op.
>
> Er der nogen her der kan kaste lidt mere lys over mysteriet som i øvrigt

Ikke for at gøre dig ked af det men jeg har haft 3 af samme slags kort
som alle stod af inden for 1 uge og jeg sendte en mail til XFX men
deres svar var at det var de kede af, og det havde de ikke hørt om før
det skal lige siges at ingen af kortene var blevet overclocket ej heller
pc'en.
:-/

Det valgte kort skulle være sidste agp kort før jeg overgår til pci Express
med alt det der så følger med,men har ikke haft tid (penge)

Jeg valgte at prøve et 4 kort fra en anden forhandler og det har nu kørt
siden 02/11/2007 uden fejl så jeg håber det holder lidt i nu.

Der er nok sparet lidt for meget i produktionen på det kort.

Håber du finder er tilsvarende der holder.

/skibber

Fra : Hagar

Dato : 06-02-08 11:34

> [...]
>
> Der er nok sparet lidt for meget i produktionen på det kort.
>
> Håber du finder er tilsvarende der holder.

I aftes prøvede jeg at sætte opløsningen et hak ned fra 1280-1024 til
1024-768, og det kørte bare uden fejl, men det var så kun i aftes, nu vil
jeg prøve at holde det der og se tiden an, for nyt har jeg ikke råd til.

Var der i øvrigt ikke noget med at ATI har lavet et nyt AGP kort der både
kan udnytte DX10 og har shader 3 ?

Hagar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-02-08 14:07

Hagar wrote:

> Var der i øvrigt ikke noget med at ATI har lavet et nyt AGP kort der både
> kan udnytte DX10 og har shader 3 ?

DX10
http://tinyurl.com/2b7akp

DX10.1
http://tinyurl.com/2gvwbf

Jesper Poulsen

Fra : Hagar

Dato : 06-02-08 17:52

> DX10
> http://tinyurl.com/2b7akp
>
> DX10.1
> http://tinyurl.com/2gvwbf
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

KANON, tak for hjælpen.

Hagar

Fra : Kenneth

Dato : 06-02-08 16:55

"skibber" <fredibau@gmail.com> wrote in message
> [...]
> deres svar var at det var de kede af, og det havde de ikke hørt om før
> det skal lige siges at ingen af kortene var blevet overclocket ej heller

Indenfor en uge er meget hurtigt. Der må have været noget seriøst galt
med udviklingen/produktionen af det kort.

> [...]
> siden 02/11/2007 uden fejl så jeg håber det holder lidt i nu.
>
> Der er nok sparet lidt for meget i produktionen på det kort.

Måske i kølingen. 7950 og 7800 (som jeg har) bliver sindsygt
varme og der skal kølingen bare være i orden.

Det skal dog siges at mit er et Go 7800 GTX. Altså en bærbar.
Temp efter 1 times spillen ligger normalt over 100 grader ifølge
mit monitor program, når der er fuld knald på. Desktop udgaverne
bliver også meget varme.

Fra : Hagar

Dato : 07-02-08 12:31

Kan nogen hjælpe mig ?

Jeg har mailet frem og tilbage med sælger om det med mit grafikkort, og det
bedste de kan tilbyde er et Radeon HD2600pro med 512MB ram og shader 4. Jeg
er klar over at RAM er lidt langsommere end det jeg har nu, men ville det
være et ok bytte ?

Hagar

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-08 12:42

Hagar wrote:
> [...]
> og det bedste de kan tilbyde er et Radeon HD2600pro med 512MB ram og
> shader 4. Jeg er klar over at RAM er lidt langsommere end det jeg har

Nej! Et 7950GT er ca. dobbelt så hurtigt (gns.) som et HD2600 Pro.
Så skal du i hvert fald have penge med i bytte også.

Fra : Hagar

Dato : 10-02-08 11:53

Nu har jeg fiflet lidt med GPU hastigheden, den er normalt på 550, nu har
jeg sat den ned til 545, og så kører det uden problemer af nogen art, så jeg
tror den er hjemme nu.
Tak for alles forslag.

Hagar