Jeg kan ikke vælge den rigtige opløsning..~
Fra : Tonni Madsen

Dato : 11-01-08 21:31

Hej, jeg har en mediapc med et FX5900xt grafikkort i. Den er koblet til min
Infocus IN72 projector via VGA.
Problemet er at hvis jeg vil højere op end 800*600 så kan jeg kun vælge
1280*768 og på. altså ikke 1024*768 som jeg håbede på, selvom de i manualen
til projectoren skriver: Up to 1027*768 resolution throug inteligent
resizing...
Jeg kunne en overgang, men nu kan jeg ikke få skidtet til at virke mere...
Muligheden er forsvundet fra listen, og vil ikke komme frem... hvis jeg
vælger 1280*768 bliver billedet trykket sammen i siderne, og 800*600 er lidt
for belastende når man surfer på skidtet...

Håber nogen kan hjælpe...
På forhånd tak Tonni Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-08 13:57

Du kan med nye drivere lave en custom opløsning, hvis du har mod på det.
Andre bruger Powerstrip, men det kender jeg ikke.
Vær opmærksom på, at det ikke er sikkert det giver bedre billede, end det du
har nu. Det kommer an på om dit grafikkort er bedre til omskalering end den
chip, der sidder i din projektor (hvis jeg har forstået det rigtigt, at din
projektors native opløsning er 800x600)
Mvh Lasse

Fra : Tonni Madsen

Dato : 12-01-08 16:18

"Lasse" <lasse> skrev i en meddelelse
> [...]
> den chip, der sidder i din projektor (hvis jeg har forstået det rigtigt,
> at din projektors native opløsning er 800x600)

Tja faktisk er den native opløsning 854*480 men under alle omstændigheder
klarer den 1024*768 fint hvis jeg elelr kunne få den til at køre det...
Jeg bruger nyeste nvidia driver (eller tæt på... et par uger gammel) og har
prøvet med custom men det ændre ikke rigtigt noget, ved ikke om det er
grafikkortet/drivers eller om det er projectoren der er underlig...
Men umiddelbart er det ikke så meget kvaliteten det kommer an på, men hvis
jeg ikke får opløsningen op, så er billedområdet for lille, sådan at forstå
at der skal scrolles både den ene og den anden vej heletiden hvis du forstår
hvad jeg mener...

Mvh Tonni Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-08 12:10

> [...]
> jeg ikke får opløsningen op, så er billedområdet for lille, sådan at
> forstå at der skal scrolles både den ene og den anden vej heletiden hvis

Jep. Uden selv nogensinde at have brug for den, vil jeg anbefale at du
prøver at rode med Powerstrip (mener jeg den hedder). Jeg har kun prøvet med
custom.
Har du prøvet de forskellige muligheder i Nview og har du tændt din
projektor inden du tænder pc'en?
Jeg har sat min pc til mit lcd tv, men har aldrig rodet med projektor før,
så jeg kan nok ikke give dig flere idéer.
Held og lykke :-/