Toshiba satelite S1620 CDS
Fra : Jon

Dato : 18-03-08 21:17

Hej.
Håber nogen kan hjælpe.

Jeg har fået en aflagt laptop (subj) som datter vil bruge til internet - og
lidt musik.
Der fulgte intet andet med og windows XP eller 2000 kender ikke
multimediakortet og jeg kan ikke finde en driver på nettet.
Jeg kan heller ikke se noget om chipssæt på lyddelen.

Er der en venlig sjæl der kan henvise mig et sted at finde det ?

Mvh.
Jon

Fra : Ole C

Dato : 18-03-08 21:57

Jon skrev blandt andet:

> [...]
> multimediakortet og jeg kan ikke finde en driver på nettet.
> Jeg kan heller ikke se noget om chipssæt på lyddelen.

Hvis ikke du kan få hjælp på Toshibas side, så hente SIW:
http://www.gtopala.com/
Programmet bør kunne identificere de forskellige dele.

--
vh
Ole C

Fra : jama

Dato : 18-03-08 23:48

"Jon" <jon@ikkemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kan heller ikke se noget om chipssæt på lyddelen.
>
> Er der en venlig sjæl der kan henvise mig et sted at finde det ?

http://nordic.computers.toshiba-europe.com/cgi-bin/ToshibaCSG/download_drivers_bios.jsp?LNG=19&service=ND
Hent dem her.
jama

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-03-08 23:52

"Jon" <jon@ikkemail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg kan heller ikke se noget om chipssæt på lyddelen.
>
> Er der en venlig sjæl der kan henvise mig et sted at finde det ?

Der er tilsyneladende ikke lavet drivere til disse styresystemer. Kun til
dos og win98se. Om sidstnævnte evt. vil virke skal jeg lade være usagt.
http://nordic.computers.toshiba-europe.com/cgi-bin/ToshibaCSG/download_drivers_bios.jsp?LNG=19&service=ND

Husk under produkttype at vælge arkiv.

Kurt

Fra : jama

Dato : 19-03-08 00:16

> [...]
> Jeg kan heller ikke se noget om chipssæt på lyddelen.
>
> Er der en venlig sjæl der kan henvise mig et sted at finde det ?

Er det denne her? Så har jeg søgt på Tochibas hjemmeside og der er den ikke
til at finde?

a.. AMD K6-475MHz
a.. 160 MB ram
a.. 5 GB harddisk
a.. Atapi CD Drive 16x
a.. 1.44MB floppydrev
a.. ATI Rage P/M Mobility grafikkort
a.. 12.2" skærm
a.. Cirrus Logic CS4624 CrystalClear Audio Acc lydkort
a.. Indbyggede højttalere
a.. Mini-PCI modem SoftK56
a.. Indbygget mus
a.. 2 x PCMCIA -porte
a.. Porte: USB, PS2, VGA, TV-out, parallel, seriel, infrarød
a.. OK batteri (1 time +)
a.. Lader/strømforsyning medfølger
a.. Mvh.Jama

Fra : Jon