Bundmaling - i dag?
Fra : Ukendt

Dato : 17-03-08 16:39

Er der nogen af jer, der kender en god bundmaling, man kan påføre i sne,
slud og frost ... båden skulle jo gerne i til påske ... ...?

--
Flemming Torp
Gimle/DEN-61

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 17-03-08 16:45

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse
> Er der nogen af jer, der kender en god bundmaling, man kan påføre i
> sne, slud og frost ... båden skulle jo gerne i til påske ... ...?

> [...]
Hvad med at give malingen et opkog. JK

--
Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-08 17:45

I går fortrød jeg (i det gode vejr) at jeg ikke havde taget fri i disse 3
dage. I dag synes jeg det var OK at være på arbejdet. Som ens holninger dog
kan ændre sig....

Det kirkelige system har ikke tænkt på bådejerne, da de lavede et system der
muliggør en så tidlig påske !! Jeg forventer at Dansk Sejlunion kontakter
kirkeministeriet og udbeder sig garanti for at det ikke sker igen ....

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-08 18:08

Når du nu vil bede nogle i kirkeministeriet at gøre noget ved dette
rod - var det så ikke bedre at opfordre dem til at appellere til
*vejrguderne* ...?
Altså: Sol/let skyet, luften mindst 18 grader, stille, tørt ... i hele
påskeugen ...!
Så må den for min skyld meget gerne falde sidst i marts ... !

Jeg var lige ved at tage pressenningen af i går ... men der gik for lang
tid med at rode med kablingen til den nye kortplotter ... En gang
imellem er man heldig ...

--
Flemming Torp - Gimle/DEN-61
Gimle er i nordisk mytologi navnet på den hal,

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i
en meddelelse news:47dea01d$0$99020$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-08 18:57

Ja, for mit vedkommende, så bliver påskearbejdet nok også kun det der kan
ordnes under presenningen. De nye skødespil fx ... Så kan det regne så meget
som det vil ....

Fra : Per Nordahl

Dato : 17-03-08 20:03

> [...]
> Er der nogen af jer, der kender en god bundmaling, man kan påføre i
> sne, slud og frost ... båden skulle jo gerne i til påske ... ...?

Ville nok anbefale snehvid bundmaling - iblandet iskrystaller.
Det anbefales tykke beskyttelseshandsker, da dåsen KAN være kold om de
små fingre.

PS: Husk at starte fra toppen - således at man når bunden. Tal med
naboen om "han" kender mærket Kylle, Kylle.
Eller om i kan udveksle erfaringer.

(En der venter med sit vc17 )

Mvh. "Thulfen"

Fra : HH

Dato : 18-03-08 07:56

Det er kun et spørgsmål om timing: I lørdags røg presenningen af, og
hele balladen blev højtryksspulet.

I søndags var det faktisk 8,5 grader her i Hillerød om eftermiddagen,
så det jeg skulle vente på var at båden blev tør efter at en masse dug
og kondens løb af det stakkels gamle skrog.
Men kl. 15 var den der, så nu står den bundmalet og søklar under
vandlinien. Nu mangler bare polerering af dæk og fribord, der står
desværre også at Hempels Custom Marine Polish skal have min. 5 grader
og her i dag er det kun 3.........
Men hvad, der er jo også ting og sager inden i båden der skal klares.
Og klimaet er erfaringsmæssigt meget bedre her i haven end i
havnen........der er ikke til at holde ud at være før til maj, men så
skulle jeg også gerne være rigget og sejlklar!

Hempels almindelige produkter skal bare have 5 grader!

Hans-Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-08 18:58

"HH" <hhmcsv@get2net.dk> skrev i en meddelelse
Det er kun et spørgsmål om timing: I lørdags røg presenningen af, og
hele balladen blev højtryksspulet.
SNIP
Hans-Henrik

Ja, og havde din båd stået, hvor min står, ville cockpittet være pændt fyldt
op med sne ...
Men pyt - det skovler man jo bare ud ... ...

Flemming Torp
Gimle/DEN-61

Fra : HH

Dato : 18-03-08 13:20

Ja, det er godt nok surt med udsigten til snestorm på fredag. Det er
rigtigt, at lige præcis her er der ikke kommet nævneværdigt med sne,
men det kan så komme. Jeg kan nu erindre svagt, at jeg selv i havnen
med en søsat båd har måttet skovle sne ud af cockpittet.
Surt men uskadeligt! ------men som svenskerne siger: Här krävs mere
brännvin!

Hans-Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-08 21:16

Ja, det er godt nok surt med udsigten til snestorm på fredag.
SNIP
Hans-Henrik

Man behøver ikke vente til fredag. Disse blev taget her til formiddag
Altså med sneen ... ikke stormen:
http://picasaweb.google.com/Flemming2rp/Marts2008VedBKken?authkey=le4_g7TxmV0

Flemming Torp