"Mellemlagring" af serverens timestamp
Fra : Frowning Freezer

Dato : 17-03-08 13:01

Vil lige høre jeres mening om en ting.

Vil det være dumt og unødvendigt at lægge serverens timestamp fra time() ned
i en variabel og så altid referere til denne variable i stedet for bare at
bruge time() direkte? Hvis nu man af en eller anden årsag skulle have brug
for at korrigere serverens timestamp vil det jo være smart, men spørgsmålet
er om det nogensinde ville være nødvendigt...??....!! Nogen smarte tanker om
det?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-03-08 13:18

Frowning Freezer skrev:

> Vil det være dumt og unødvendigt at lægge serverens timestamp fra time() ned
> i en variabel og så altid referere til denne variable i stedet for bare at
> bruge time() direkte?

Ja, hvis man ikke har brug for at fryse tiden.

> Hvis nu man af en eller anden årsag skulle have brug
> for at korrigere serverens timestamp vil det jo være smart

Så overvej spørgsmålet den dag du får brug for det. Det er ikke
til at sige ret meget fornuftigt om så luftige overvejelser.

--
Bertel

Fra : Frowning Freezer

Dato : 17-03-08 16:30

> Ja, hvis man ikke har brug for at fryse tiden.

> Så overvej spørgsmålet den dag du får brug for det. Det er ikke
> til at sige ret meget fornuftigt om så luftige overvejelser.

Da er det jo netop at det kan være meget besværligt pludselig at skulle
finde ALLE de steder hvor man har brugt serverens tidsstempel, da det jo kan
hentes både med time(), mktime(), date() osv. Derfor ville det jo være smart
og have en global søg-bar variable så man ALTID hurtigt og sikkert kan finde
de steder man har brugt tiden. Sådan bliver man ofte nødt til at tænke i
store projekter.....

Allan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-03-08 17:51

Frowning Freezer skrev:

> Da er det jo netop at det kan være meget besværligt pludselig at skulle
> finde ALLE de steder hvor man har brugt serverens tidsstempel, da det jo kan
> hentes både med time(), mktime(), date() osv.

Der er noget helt galt med dit design hvis du pludselig en dag
får brug for sådan en omstilling.

--
Bertel

Fra : Birger

Dato : 17-03-08 20:48

"Frowning Freezer" <pub1@hverdag.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan finde de steder man har brugt tiden. Sådan bliver man ofte nødt til at

I store projekter, kreerer man sin egen funktion i den slags tilfælde, så
der kun kaldes den samme funktion i hele projektet - altså alle steder hvor
et tidspunkt skal "oprettes" kalder man MinTid(), i stedet for time(),
mktime(), date() eller hvad du ellers kan finde på.
Har du senere brug for at ændre den anvendte metode, er der så kun eet sted
at rette - og det korrigerer hele projektet.

Birger
-----
http://bbsorensen.dk
http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt. Daglig
opdatering.

Fra : Frowning Freezer

Dato : 18-03-08 09:10

> [...]
> Har du senere brug for at ændre den anvendte metode, er der så kun eet
> sted at rette - og det korrigerer hele projektet.

Ja det er jo netop det jeg mener. Om man så bruger en funktion eller en
variabel når det gælder en simpel information som et timestamp gør vel ikke
den store forskel...

Fra : Birger

Dato : 18-03-08 09:27

> Ja det er jo netop det jeg mener. Om man så bruger en funktion eller en
> variabel når det gælder en simpel information som et timestamp gør vel
> ikke den store forskel...

Der er vi så nok ikke enige.
Med en funktion vil du få det tidspunkt funktionen bliver kaldt.
Med en variabel, får du det tidspunkt variablen blev oprettet eller
opdateret.
Hvad man så bruger, må afhænge af anvendelsen og hvor (om det er) kritisk,
at tidspunktet er præcist.

Birger
-----

Fra : Frowning Freezer

Dato : 18-03-08 13:21

"Birger" <sdc@bbsorensen.com> wrote in message
> [...]

> opdateret.
> Hvad man så bruger, må afhænge af anvendelsen og hvor (om det er) kritisk,

Ja, det er jo klart. Men dette var faktisk endnu en årsag til at lave det
nummer, da jeg netop ønsker at få samme tidspunkt uanset hvor jeg er i mit
script selvom det måske kan tage et stykke tid at afvikle scriptet. På den
måde kan jeg nemt sammenholde tidspunkter og i for eksempel en log se om 2
handlinger skete samtidig, dvs. i samme request.

Allan

Fra : Birger

Dato : 18-03-08 14:32

> [...]
> måde kan jeg nemt sammenholde tidspunkter og i for eksempel en log se om 2
> handlinger skete samtidig, dvs. i samme request.

Der vil det være oplagt med en variabel - ellers får du jo ikke samme
tidspunkt i hele scriptet.

Birger
-----

Fra : Martin

Dato : 18-03-08 03:21

Frowning Freezer wrote:
> [...]
> er om det nogensinde ville være nødvendigt...??....!! Nogen smarte tanker om

define('NOW',time());
echo NOW;
men er det ikke bare lidt overkill synes du?