DOM, innerhtml og problemer med FORM
Fra : Kenneth Ahrensberg

Dato : 17-03-08 14:00

Hej alle

Er stødt ind i problemer med at ændre tekst ved på en webside ved brug af
innerHTML i sammenhæng med forms. Det er ikke muligt at indsætte html kode
indeholdende forms, da innerHTML ikke umiddelbart tillader det.

Har googlet lidt, og fundet frem til at innerHTML faktisk er invalid i
forhold til W3C's standarder...

Der bliver forslået DOM istedet, men det jeg skal bruge det til er at jeg
har en side der tager tid at loade, og derfor smider jeg først en side til
brugeren med noget tekst "Siden loades... bla bla bla" og henter så siden
med Ajax. Så snart den så er loadet vil jeg smide den til brugeren...

Men hvordan?

På forhånd tak!
Kenneth

Fra : Birger

Dato : 17-03-08 14:15

"Kenneth Ahrensberg" <ahrensberg@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> brugeren med noget tekst "Siden loades... bla bla bla" og henter så siden
> med Ajax. Så snart den så er loadet vil jeg smide den til brugeren...

Min side - http:// bbsorensen.dk - henter alle undersider med Ajax, også
sider der indeholder form-elementer. Men da den udelukkende bruger Ajax, er
der faktisk ingen form-tags. Så jeg har ikke haft problemet.
Tror du er nødt til at gå via DOM - eller måske over XML.

Der er også en mulighed i at kombinere : indsæt formen via dom - og indsætte
indholdet af formen via innerHTML.

Birger
-----
http://bbsorensen.dk