RAM
Fra : Ukendt

Dato : 17-03-08 14:15

Hej !

Jeg sidder med et MS-7091 bundkort, som skal ende i en pc, der skal køre XP,
og skal købe noget RAM til det.
Der er 4 slots. Farvekodet: 2 lilla og 2 grønne.
Nu da det er XP, er der vel ikke grund til at købe mere end 3 GB.
Efter hvad jeg kan se af manualen understøttes dual channel DDR1 400/333.
184 pins.

Hvad skal jeg købe ?

Når jeg kikker på EDB-priser er der et ret så stort udvalg, men jeg kan ikke
rigtigt gennemskue det, for med en amatørs øjne er der store prisforskelle
på produkter, der har næsten samme beskrivelse.

mvh.

Abricosicus

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 17-03-08 14:28

"Abricosicus" <abricosicus(a)hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ikke rigtigt gennemskue det, for med en amatørs øjne er der store
> prisforskelle på produkter, der har næsten samme beskrivelse.

Sørg for at vælge ram, der passer til dit bundkort. Dvs. ikke bare ram, der
også er DDR400 eller DDR333, men ram, der har samme timing etc.

Kig evt. her:
http://www.upgradecomputermemory.com/ram.cfm/memory/M/MSI/MSI-Others-Series/MS-7091-Motherboard/

http://www.memoryx.net/msimsmome97.html

Fra : kjeld09

Dato : 17-03-08 08:49

Se her http://www.upgradecomputermemory.com/ram.cfm/memory/M/MSI/MSI-Others-Series/MS-7091-Motherboard/

Fra : senn

Dato : 17-03-08 17:23

"Abricosicus" <abricosicus(a)hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> ikke rigtigt gennemskue det, for med en amatørs øjne er der store
> prisforskelle på produkter, der har næsten samme beskrivelse.

Du kan bruge
Kingston:
KVR400X64C3A/1G
1GB 400MHz DDR Non-ECC CL3