PC sensorer
Fra : RK

Dato : 16-03-08 19:32

Min PC lukker ned uden varsel, men oftest når den har været tændt i mange
timer. Er der et sted hvor sensorerne bliver logget? For varm CPU etc. så
man kan finde årsagen??

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-03-08 20:16

On Sun, 16 Mar 2008 19:32:28 +0100, "RK" <at@at.at> wrote:

>Min PC lukker ned uden varsel, men oftest når den har været tændt i mange
>timer. Er der et sted hvor sensorerne bliver logget? For varm CPU etc. så
>man kan finde årsagen??

Taler vi XP er windows logbog nok et godt sted at starte...

<mlr>

Fra : RK

Dato : 16-03-08 21:27

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse

> Taler vi XP er windows logbog nok et godt sted at starte...

Det er XP, hvor finder man loggen?

Fra : jama

Dato : 16-03-08 21:41

"RK" <at@at.at> skrev i en meddelelse

> "Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse

> Det er XP, hvor finder man loggen?

Højreklik på Denne Computer / administrer/logbog.
Mvh.Jama

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-03-08 22:17

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i meddelelsen

> Taler vi XP er windows logbog nok et godt sted at starte...
>
> <mlr>

Er du sikker? Jeg har aldrig hørt, at windows skulle logge temp nogen
steder. For at aflæse temp har man jo typisk skullet bruge et særskilt
program eller aflæse i bios, men der er måske noget der er gået min næse
forbi. Hvis det står i loggen, burde man jo også kunne læse temp et sted i
windows.

Kurt

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-03-08 22:32

On Sun, 16 Mar 2008 22:17:20 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:

> [...]
>forbi. Hvis det står i loggen, burde man jo også kunne læse temp et sted i

Næ, windows logger nok ikke temperaturen....

Men logbogen vil formentlig give en forklaring på hvorfor windows
lukker ned.

<mlr>

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 16-03-08 22:48

Kurt B. Andersen kom med følgende:
> "Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i meddelelsen

> Er du sikker? Jeg har aldrig hørt, at windows skulle logge temp nogen steder.

Det gør det heller ikke.

> [...]
> aflæse i bios, men der er måske noget der er gået min næse forbi. Hvis det
> står i loggen, burde man jo også kunne læse temp et sted i windows.

Nej, du har helt ret, det kræver et ekstra program eller aflæsning i
bios.

--
mvh.

Fra : jama

Dato : 17-03-08 01:37

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse

> Taler vi XP er windows logbog nok et godt sted at starte...
>
> <mlr>

Google og find et temp program, der kan aflæse temp på dit Hardware CPU etc.
Speedfan http://www.pcworld.dk/download/33/1304
Mvh.Jama