Ram?
Fra : RK

Dato : 15-03-08 11:49

På ramblokken der sidder i PC'en står der sådan her

256MB 32x64 PC3200 CL3 DDR

Ville gerne udvide til 1GB hvilken type ram skal man købe?

Herunder er rapporten genereret af Everest:

--------[ EVEREST Home Edition (c) 2003-2005 Lavalys,
Inc. ]------------------------------------------------------------

Version EVEREST v2.20.405/dk

Hjemmeside
http://www.lavalys.com/

Rapport Type Hurtig rapport

PC 2QAXSX33

Generator Administrator

Operativ System Microsoft Windows XP
Professional 5.1.2600 (WinXP Retail)

Dato 2008-03-15

Tid 11:42

--------[
Motherboard ]-------------------------------------------------------------------------------------------------

Motherboard Egenskaber:

Motherboard ID
62-0100-001131-00101111-101404-SIS741$863GV30C_RELEASE 10/14/2004

Motherboard Navn PCChips M863G

Front Side Bus Egenskaber:

Bus Type DEC Alpha EV6

Bus Bredde 64 bit

Virkelig Hastighed 133 MHz (DDR)

Effektiv Hastighed 267 MHz

Båndbredde 2132 MB/s

Egenskaber for Hukommelses Bus:

Bus Type DDR SDRAM

Bus Bredde 64 bit

Virkelig Hastighed 200 MHz (DDR)

Effektiv Hastighed 400 MHz

Båndbredde 3200 MB/s

Motherboard Fysisk Information:

CPU Sokler 1 Socket 462

Udvidelses Sokler 2 PCI, 1 AGP, 1 CNR

RAM Sokler 2 DDR DIMM

Integrerede Enheder Audio, Video, LAN

Form Faktor Micro ATX

Motherboard Størrelse 200 mm x 240 mm

Motherboard Chipset SiS741GX

Motherboard Producent:

Producent Elitegroup Computer
Systems

skal gerne have udvidet, hvilken type skal man købe

Fra : Hans

Dato : 15-03-08 11:53

RK wrote:
> På ramblokken der sidder i PC'en står der sådan her
>
> 256MB 32x64 PC3200 CL3 DDR
>
> Ville gerne udvide til 1GB hvilken type ram skal man købe?
>
> Herunder er rapporten genereret af Everest:

Kan du ikke istedet lave en rapport kun på SPD under punktet motherboard?

Hans

Fra : RK

Dato : 15-03-08 12:06

> Kan du ikke istedet lave en rapport kun på SPD under punktet motherboard?
>
> Hans

Hej Hans!

Denne gang er det en kammerats PC

Problemet er at, går jeg ind under motherboard og derefter SPD så er siden
blank ???

Fra : Hans

Dato : 15-03-08 12:39

RK wrote:
> [...]
>
> Hej Hans!
>
> Denne gang er det en kammerats PC
>
> Problemet er at, går jeg ind under motherboard og derefter SPD så er

Den er nok genert.

På PCchips site kan der læses følgende om bundkortet:
http://www.pcchips.com.tw/PCCWeb/Products/ProductsDetail.aspx?DetailID=265&MenuID=0&LanID=0

Det er åbenbart versionen som kan håndtere DDR-400 ram, og såvidt jeg kan
læse i manualen bruger den ganske almindelige dobbeltsidige moduler, f.eks.
sådan et som dette:

Hans

Fra : RK

Dato : 15-03-08 13:37

> [...]
>
> Det er åbenbart versionen som kan håndtere DDR-400 ram, og såvidt jeg kan
> læse i manualen bruger den ganske almindelige dobbeltsidige moduler,

Tusind tak for hjælpen Hans. For mig er det stadig en jungle!

RK

Fra : Hans

Dato : 15-03-08 15:08

RK wrote:

> Tusind tak for hjælpen Hans. For mig er det stadig en jungle!

Og sådan et sted kan man jo ikke se skoven for bare træer.

Hvordan gik det i øvrigt med din Presario?

Hans

Fra : RK

Dato : 15-03-08 17:49

> Og sådan et sted kan man jo ikke se skoven for bare træer.
>
> Hvordan gik det i øvrigt med din Presario?
>
> Hans

Det gik sådan at den kører med 2x1GB hvor kun den ene 512+512 fungerer
Det er stadig en opgradering og jeg har endnu ikke set nogen ustabilitet!
Håber det fortsætter sådan