Problem med at starte PC, når den ikke har~
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 15-03-08 04:44

Hej

Har en Shuttle XPC PC, der er en 5 år gammel. Når den har stået ubrugt
en uges tid, kan den være svært at få startet. Kræver en masse tryk på
on/off knappen og en 5 minutters tid.

Tænkte på, om den skal have skiftet det batteri, der sidder på
bundkortet, men på anden side går uret fint (medmindre det er fordi,
at xp når at opdatere det via internetforbindelsen).

Nogle gode ideer og råd?

mvh
Michael

Fra : JBJ

Dato : 21-03-08 14:15

<mbk112@hotmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Måske en ny strømforsyning, det lyder lidt underligt men jeg havde en
codegen strømforsyning som lavede nogenlunde det samme. Nu tager jeg
kablerne ud når pc'en ikke skal bruges i et stykke tid(efter at SEAS havde
brændt 2 bundkort af og ikke ville betale for nye). Så med den gamle
strømforsyning kunne jeg ikke starte op lige efter jeg havde sat strømkablet
i, jeg var nød til at hive det ud igen og så sætte det i igen, nu ville den
starte. Problemet forsvandt da jeg skiftede strømforsyning.

JBJ