Includes / QueryString
Fra : Jens Pedersen

Dato : 16-07-01 22:13

Hejsa NG

Jeg står med et stadigt problem. Jeg har søgt hjælp her i nyhedsgruppen og
har da også modtaget en del svar. Jeg synes bare ikke, de mange gode forslag
passer ind i min "løsning". Jeg prøver nu at stille mit spørgsmål lidt mere
prøcist, og håber derefter, en helt vil kunne give mig nøglen.

Jeg har lavet en asp-side (default.asp), der skal include forskellige
asp-dokumenter:

skitse over koden i default.asp:
----------------------------------
<%
Dim id
id = Request.QueryString("id")
%>

<% If id = "01" Then %>
<!--#include file="main_01.asp" -->
<% Elseif id="02" Then %>
<!--#include file="main_02.asp" -->
<% Elseif id="03" Then %>
<!--#include file="main_03.asp" -->
<% Elseif id="04" Then %>
<!--#include file="main_04.asp" -->
<% Elseif id="05" Then %>
<!--#include file="main_05.asp" -->
<% End if %>
-----------------------------------

Mit problem står i, jeg gerne vil have default.asp til at udføre arbejdet
selv. Altså inkludere "main_" + id + ".asp". Kan dette ikke lade sig gøre?
Hvis man har mange inkludes, bliver det noget nemmere at få default.asp til
at gøre det automatisk.

/Jens Pedersen

Fra : John Doe

Dato : 16-07-01 23:18

Uden at kende dit nøjagtige problem så ville jeg anbefale dig at bruge
FileScription Objektet til automatisk at genere din "Include" fil.

Dvs. hver gang et nyt ID bliver tilføjet så re-genererer du din inklude fil
(formodentligt med en masse write kommandoen.

Kryptisk ? - Så har jeg ikke forklaret mig godt nok

Fra : Jørn Andersen

Dato : 16-07-01 23:32

On Mon, 16 Jul 2001 23:12:35 +0200, "Jens Pedersen"
<jensq@lavasoft.dk> wrote:

Hej Jens,

>Jeg har lavet en asp-side (default.asp), der skal include forskellige
>asp-dokumenter:
<SNIP>
>id = Request.QueryString("id")
>%>
>
><% If id = "01" Then %>
> <!--#include file="main_01.asp" -->
><% Elseif id="02" Then %>
> <!--#include file="main_02.asp" -->
<SNIP>

>Mit problem står i, jeg gerne vil have default.asp til at udføre arbejdet
>selv. Altså inkludere "main_" + id + ".asp". Kan dette ikke lade sig gøre?

Nej - da includes bliver udført før ASP'en bliver kørt.
Det betyder også, at alle include-filerne faktisk bliver inkluderet,
men kun den/de der opfylder betingelserne bliver "kørt".

>Hvis man har mange inkludes, bliver det noget nemmere at få default.asp til
>at gøre det automatisk.

Hvad indeholder dine include-filer, siden du har behov for at have så
mange af dem?
Hvis de indeholder kode, vil jeg gætte på, at du kan omstrukturere din
kode, så du slipper ud af problemet.
Hvis de indeholder tekst/html, er det nok smartere at bruge FSO
(FileSystem Object)

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen
Brønshøj

Fra : Jens Pedersen

Dato : 17-07-01 00:55

Hej igen

Det er da ærgeligt, det ikke kan lade sig gøre, hvis den includerede fil
indeholder kode. Jeg vil tro, jeg, i mit tilfælde, kan omstrukturere mine
includes, så de ikke indeholder asp kode. (I hvert fald vil jeg prøve :)

Hvis det ikke er for meget forlangt, kunne jeg godt tænke mig et/flere
link(s), der henviser til en nøjere gennemgang af FileSystem Object.

Tak for de detaljerede besvarelser!!!

MVH Jens Pedersen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 17-07-01 01:01

> Hvis det ikke er for meget forlangt, kunne jeg godt tænke mig et/flere
> link(s), der henviser til en nøjere gennemgang af FileSystem Object.

MSDN er altid et godt sted at starte
http://msdn.microsoft.com og
http://msdn.microsoft.com/scripting

/jesper/

Fra : Jørn Andersen

Dato : 17-07-01 01:17

On Tue, 17 Jul 2001 02:00:57 +0200, "Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk>
wrote:

>MSDN er altid et godt sted at starte

- men meget nem at fare vild i :)

>http://msdn.microsoft.com og
>http://msdn.microsoft.com/scripting

Hvis du er faret vild, så:

32-bit versionen af VBScript Documentation kan downloades fra:

Nærmere info på:

Good luck,
Jørn

--