C. A. Würffs dåb 1716: Viborg, Sønderlyng,~
Fra : Finn Holbek

Dato : 17-03-08 09:53

Hej ferme tydere:

Kan i fortælle hvad der står om 5 x tipolde - Charlotte Amalie Würff's dåb
1716: Viborg, Sønderlyng, Ålum- 1685-1729 opslag 229 (øverst)?

Direkte link til billedet på min hjemmeside;
http://finnholbek.dk/genealogy/photos/CA_Wuerff.jpg

På forhånd tak.

Mvh. Finn

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 17-03-08 20:23

"Finn Holbek" skrev
> Direkte link til billedet på min hjemmeside;
> http://finnholbek.dk/genealogy/photos/CA_Wuerff.jpg

Men jeg får
Not Found
The requested URL /genealogy/photos/CA_Wuerff.jpg was not found on this
server.

----

Apache/1.3.29 Server at finnholbek.dk Port 80

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Finn Holbek

Dato : 17-03-08 21:32

"Thorkild Dalsgaard" <thorkild_dalsgaard@invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men jeg får
> Not Found
> The requested URL /genealogy/photos/CA_Wuerff.jpg was not found on this

Hej Thorkild

Beklager ulejligheden, men jeg flyttede billedet over i dokumentmappen efter
dette indlæg blev postet, så linket er i stedet;
http://finnholbek.dk/genealogy/documents/CA_Wuerff.jpg

Mvh. Finn

Fra : Hugh Watkins

Dato : 17-03-08 23:53

Finn Holbek wrote:
> [...]
> 1716: Viborg, Sønderlyng, Ålum- 1685-1729 opslag 229 (øverst)?
>
> Direkte link til billedet på min hjemmeside;

http://finnholbek.dk/genealogy/ is OK

Hugh W

--
For genealogy and help with family and local history in Bristol and

http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

GENEALOGE http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : Arne Feldborg

Dato : 18-03-08 00:46

"Finn Holbek" <fholbek(@)tdcadsl.dk> skrev Mon, 17 Mar 2008 09:53:19
+0100

>Kan i fortælle hvad der står om 5 x tipolde - Charlotte Amalie Würff's dåb
>1716: Viborg, Sønderlyng, Ålum- 1685-1729 opslag 229 (øverst)?

Noget i den her stil, tror jeg:

Den 29. Forvalter Jens Mortessøns Barn ved
Fussingøe, Charlotte Amalia, baaret af Velb. Fruen
paa Fussingøe Charlotte Amalia Scheel. fadderne
1. velb Christian Ludvig von Plessen til Fussingøe. 2.
Raadmand Johan Bufs udi Randers. 3. Hospitals for
stander Johan Pipper ibmd. 4. Velb Jomfrue Elssebeth
Uldfeld ved Fussingøe. 5. Frachon Tavert, fransk
Mademoiselle ibmd.

P.S. Skriveren bruger meget det tyske dobbelt-s. Det er nok lidt af en
smagssag om man idag vil tolke det som enkelt eller dobbelt s .

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Finn Holbek

Dato : 18-03-08 04:38

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> mvh, A:\Feldborg
>
> Slægtsforskning og lokalhistorie i midt- vestjylland

Hej Arne

Takker for forklaringen.

Det er ikke det værste jeg har set fra den tid, og navnene er især pænt
tydelige, men så er der lige det der krims krams hvor man skal kende
teknikken - (og det burde man nok se at få lært sig)

Efternavnet Würff må familien vel have taget senere.

Venlig hilsen
Finn