finde min længde og breddegrad
Fra : Pindsvinet

Dato : 15-03-08 06:05

Jeg er ved at føje noget GoogleMaps ind på min hjemmeside og den vil
have formatet sådan her:

$plugin_cf['googlemap']['position_latitude']="55.4006";
$plugin_cf['googlemap']['position_longitude']="12.2628";

Men når jeg går ind på kort & matrikelstyrelsen´s hjemmeside
(http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/)
og finder mine koordinater for min adresse (Beatejvej 23, 2500 Valby)
kommer den me disse data: N: 6174521 E:720606 (UTM 32 ETRS89)

Hvad er de omregnede værdier for min adresse?

Mvh
Stampe

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 15-03-08 06:55

"Pindsvinet" <allan@harlvig.dk_SLET> wrote in message

> Hvad er de omregnede værdier for min adresse?

Gå ind på http://maps.google.dk, zoom ind på din adresse og vælg så "View >
Source" i din browser. Søg så efter "center:{lat" i teksten og du har dine
koordinater.

Fra : Pindsvinet

Dato : 15-03-08 07:38

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i meddelelsen
> "Pindsvinet" <allan@harlvig.dk_SLET> wrote in message

> Gå ind på http://maps.google.dk, zoom ind på din adresse og vælg så "View
> dine koordinater.

Mærkeligt så viser jeg bor midt ude i vandet se her:
http://anya.harlvig.dk/?Her_bor_vi

Det er i disse to linjer at data skal indsættes:
$plugin_cf['googlemap']['position_latitude']="55.8691";
$plugin_cf['googlemap']['position_longitude']="11.2280";

Har du nogle idér?

Mvh
Stampe

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 15-03-08 07:48

> Har du nogle idér?

Efter at have prøvet det selv, må jeg konstatere at metoden ikke virker.
Koordinaterne vedbliver at være de samme, som startbilledet når du første
gang går ind på googlemaps.

Ellers brug Google Earth. Der vises koordinaterne direkte på skærmen.

Hilsen
Uffe

Fra : Pindsvinet

Dato : 15-03-08 07:53

> [...]
> gang går ind på googlemaps.
>
> Ellers brug Google Earth. Der vises koordinaterne direkte på skærmen.

det vil jeg prøve tak for hjælpen

Mvh
Stampe

Fra : Pindsvinet

Dato : 15-03-08 07:31

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i meddelelsen
> "Pindsvinet" <allan@harlvig.dk_SLET> wrote in message

> Gå ind på http://maps.google.dk, zoom ind på din adresse og vælg så "View
> dine koordinater.

Tusind tak for dit hurtige svar det var lige hvad jeg skulle bruge..

Mvh
Stampe

Fra : N. Foldager

Dato : 15-03-08 06:58

> [...]
>kommer den me disse data: N: 6174521 E:720606 (UTM 32 ETRS89)
>
>Hvad er de omregnede værdier for min adresse?

Positionen er givet i UTM-koordinater (transversal universal mercator)
og svarer til de geografiske koordinater:

55.66631 N 12.50782 E

(begge i datum WGS84,som Google Earth)

Mvh

Niels Foldager

Fra : Aage Andersen

Dato : 15-03-08 10:11

"N. Foldager" >
> Positionen er givet i UTM-koordinater (transversal universal mercator)
> og svarer til de geografiske koordinater:
>
> 55.66631 N 12.50782 E
>
> (begge i datum WGS84,som Google Earth)

Er der en formel for omregning mellem de to systemer? og hvor finder jeg
den?

Aage

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 15-03-08 12:25

Der er tonsvis: http://www.google.dk/search?hl=da&q=utm+conversion

Fra : Pindsvinet

Dato : 15-03-08 21:55

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i meddelelsen

> "N. Foldager" >

> Er der en formel for omregning mellem de to systemer? og hvor finder jeg
> den?
>
> Aage

Hej med jer - jeg er lidt forvirret men hven kom med de her koordinater?

Hvis de skulle passe med Beatevej 23 - så er de tæt på men ikke nok se her
http://anya.harlvig.dk/?Her_bor_vi Der er næsten 200m op til hvor vi bor.

Men hvordan har du fået de koordinater?

Mvh
Stampe

Fra : N. Foldager

Dato : 16-03-08 23:00

Stampe:

>Hej med jer - jeg er lidt forvirret men hven kom med de her koordinater?

Det gjorde jeg.

>Hvis de skulle passe med Beatevej 23 - så er de tæt på men ikke nok se her
>http://anya.harlvig.dk/?Her_bor_vi Der er næsten 200m op til hvor vi bor.
>
>Men hvordan har du fået de koordinater?

Ved at oversætte de UTM-koordinater, som du opgav.

Hvis det i stedet er Beatevej 23, du beder om, så skulle du have
givet UTM-koordinaterne:

N: 6174775 E:720600

som svarer til de geografiske koordinater:

55.66859 N 12.50792 E

Mvh

Niels Foldager