Skipper søges!
Fra : Leif Langgaard

Dato : 15-03-08 10:53

Hej

Jeg var naiv og betalte min båd i Loosdrecht i Holland _før_ jeg fik en
fast aftale med en skipper til at sejle båden hjem, sælger sagde at det ikke
var et problem, da der var mange at vælge i mellem dernede.
Nu er jeg dog ikke interesseret i at ulejlige sælger med flere forsøg på at
finde en skipper, da jeg fornemmer at han nok er ligeglad nu (sådan er
verden også).
Så jeg søger en skipper der er med på at sejle skivet hjem sammen med mig.
Det er mit første "sejlskiv", så jeg ser frem til at lære en del undervejs.
Båden er en Sunvind 35 fra 90.
En perfekt dato for start kunne være d. 16. april, da det passer godt i
forhold til mit arbejde, dette er dog ingen betingelse, og datoen er jo op
til "skipper".
Et tip til hvor der kan søges en skipper er også velkommen, event. en
kontakt til hollandsk sejlklub!

Der kan også svares på mail: langgaard "a" klarupnet. dk

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : TOSB

Dato : 15-03-08 11:23

Leif Langgaard wrote:
> [...]
> en fast aftale med en skipper til at sejle båden hjem, sælger sagde
> at det ikke var et problem, da der var mange at vælge i mellem
Klip

Der er en masse muligheder, men om du får bid er en helt anden sag.
Prøv at lægge noget på udkik: http://www.udkik.dk/app/crewlist.jsp

Mvh
Torben
--
Husk at hvis du vågner, så er det den første dag i resten af dit liv.
ELLER: Lev livet i dag, for du ved ikke, om du har det i morgen!

Fra : Leif Langgaard

Dato : 15-03-08 19:47

"TOSB" <tsbach@fjernnyka.dk> skrev i en meddelelse

> Der er en masse muligheder, men om du får bid er en helt anden sag.
> Prøv at lægge noget på udkik: http://www.udkik.dk/app/crewlist.jsp

Hej

Det er nu gjort, tak for tippet!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : TOSB

Dato : 15-03-08 22:25

Leif Langgaard wrote:
Klip

> Hej
>
> Det er nu gjort, tak for tippet!
>
> --
> Langgaard
> www.megapixels.dk

Selvom det ligger på kanten i forhold til medlemsgoder i vores lokale
sejlklub, så har jeg lagt et link til din annonce på udkik.dk på
http://www.nk-s.dk/default.asp?id=154&mnu=154

Det kunne jo være, at der her i det nordvestlige hjørne af Sjælland er en
eller anden eventyrlysten sjæl, der ikke er arbejdsramt, og som kunne tænke
sig at være med i denne udfordring.

Mvh
Torben

Fra : Leif Langgaard

Dato : 16-03-08 10:33

> [...]
> eller anden eventyrlysten sjæl, der ikke er arbejdsramt, og som kunne
> tænke sig at være med i denne udfordring.

Venligt gjort af dig, tak!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Per Nordahl

Dato : 15-03-08 11:38

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> [...]
> kontakt til hollandsk sejlklub!
>
> Der kan også svares på mail: langgaard "a" klarupnet. dk

Måske http://www.udkik.dk/app/crewlist.jsp kunne være et bud

PS: Husk nu nye/opdaterede søkort. (og ikke gamle aflagte).

Mvh. "Thulfen"

Fra : Leif Langgaard

Dato : 15-03-08 21:06

"Per Nordahl" <info_/)MASCOT28_/)@per-nordahl.dk> skrev i en meddelelse

> PS: Husk nu nye/opdaterede søkort. (og ikke gamle aflagte).

Der sejles ikke uden behørig materiale til korrekt navigation.

De "brugte" kort jeg annoncerede efter, var udelukkende til at planlægge en
ca. rute efter.

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 20:05

Jeg ville ringe til FTLF og høre dem. Jeg mener at huske at der er et fast
opslag i bladet til nogle der tilbyder den slags services. Det er typisk
sejlere der er gået på efterløn, der får lidt oplevelser ud af at hjælpe med
den slags.

Du vil sikkert sætte pris på en dansker der har sejlet i området. Der er
ganske mange nationale sejludtryk, så selvom man (og han) er god til
engelsk, så kan det blive svært at forklare og lære under vejs.

Bjarke

Fra : TOSB

Dato : 16-03-08 00:08

Bjarke M. Christensen wrote:
> [...]
> er ganske mange nationale sejludtryk, så selvom man (og han) er god
> til engelsk, så kan det blive svært at forklare og lære under vejs.

Klip

Her i NK-S.dk havde vi Termansen på besøg fra FTLF.
Via dette link kan du komme i kontakt med ham. Han bor også i den nordlige
del af Jylland. Jeg er ret sikker på, at han kan hjælpe, hvis der er
medlemmer af foreningen, der står klar til den slagt sejlads, du står
overfor.

http://www.nk-s.dk/default.asp?id=0&ACT=91&calendar=1&eventdate=20080122&eventid=showevents

Mvh
Torben

Fra : Leif Langgaard

Dato : 16-03-08 10:32

> [...]
> del af Jylland. Jeg er ret sikker på, at han kan hjælpe, hvis der er
> medlemmer af foreningen, der står klar til den slagt sejlads, du står

Jeg har sendt ham en mail, tak for tippet!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Leif Langgaard

Dato : 16-03-08 22:57

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:47dc1ded$0$89167$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> opslag i bladet til nogle der tilbyder den slags services. Det er typisk
> sejlere der er gået på efterløn, der får lidt oplevelser ud af at hjælpe

Jeg har kontaktet dem

> Du vil sikkert sætte pris på en dansker der har sejlet i området. Der er
> ganske mange nationale sejludtryk, så selvom man (og han) er god til
> engelsk, så kan det blive svært at forklare og lære under vejs.

Den vinkel havde jeg ikke haft på, men du har helt ret. Men det bliver nu
også en her fra landet der kommer med på turen, der er allerede et par
emner, og det drejer sig nu bare om at få arbejde og andet til at falde i
hak for alle parter, inden der vælges "skipper" til sejladsen!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Carlo Gabelgaard \(~

Dato : 15-03-08 22:24

Hej Leif

Tillykke med båden.

Formanden for FTLF i Ringkøbing Amt, ved jeg har seljet i Holland, jeg mener
også han udføre trandsport sejllas

M-V-H

Carlo Gabelgaard

Fra : Leif Langgaard

Dato : 16-03-08 23:54

"Carlo Gabelgaard (fjern dd)" <carlo@ddgabelgaard.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Leif
>
> Tillykke med båden.

Tak for det!

> Formanden for FTLF i Ringkøbing Amt, ved jeg har seljet i Holland, jeg
> mener også han udføre trandsport sejllas

Har du en navn, jeg kan ikke lige finde hvem det er?

Hvordan går det med din bund?

Tak for tippet for øvrigt!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Carlo Gabelgaard \(~

Dato : 17-03-08 07:27

Hej Leif

Jeg vil ikke give hans data her :-> Se link
http://www.struersejlklub.dk/FTLF/FTLFjan08.htm

Der er bestilt tid til efteråret, i Ålborg

M-V-H

Carlo

Fra : Egon Stich

Dato : 17-03-08 10:27

Der er adskillige skippere, der averterer deres tjenester i det tyske
sejlerblad Yacht.
Her kan man givetvis også finde en, der er l0kalkendt i det ønskede område.

MVH
Egon

Fra : kenneth andersen

Dato : 17-03-08 13:15

Jeg har før været inde på en hjemmeside/forum for fiskere, og der var så
vidt jeg husker nogle pensionerede skippere der varetog den opgave.
Der var bla. nogen der hentede udrangerede faretøjer hjem fra england til
ophug, og de fik kun en skilling plus mad ombord..!
Måske fornaes kan hjælpe med kontakten til dem, ved at han engang gjorde i
sådan nogle folk..! Som iøvrigt ved hvad de laver.

ka

Fra : Leif Langgaard

Dato : 18-03-08 17:18

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse

Hej

Så er der truffet aftale med en skipper til sejladsen hjem fra Holland.

Må jeg takke for alle tilbud, gode råd og tip!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : TOSB

Dato : 18-03-08 18:38

Leif Langgaard wrote:
> [...]
>
> Så er der truffet aftale med en skipper til sejladsen hjem fra
> Holland.
> Må jeg takke for alle tilbud, gode råd og tip!

Til lykke - og god vind.

Jeg sletter "annoncen" på nk-s.dk

Mvh
Torben