Kawa GPZ600 Zætter ud.... :o(
Fra : B.

Dato : 17-03-08 10:34

Hej alle i super dejlige mennesker, håber i kan hjælpe?

Forhistorie:

Kører 100 km i dag, tanker og kører yderligere 10 km inden stop. Herefter 1
times pause, videre 30 km (motorvej de meste), så 5 min stop. Efter dette
stop begynder MC'en at gå i stå/sætte helt ud. Det sker så for hver 8 - 15
km, hvor jeg så skal holde stop i 2-5 min for at den kan starte igen. Den
dør bare som om den slet ikke får benzin? men ville den så dø på alle
cylindre på en gang? tænding...? (men hvorfor starter den så igen efter et
par min...?)

1. Åbner tank dækslen, ingen vacum. Kører videre med åben tank, samme sker
igen.
2. Drejer benzinhanen til Prime, stadig samme effekt.
3. Efter 3 stop, holder jeg på en tank og køber så karburator sprit som jeg
tilsætter. Heller ingen virkning....

Nå men hjemme igen. Afmonterer tanken, kontrollerer vacum hanen, benzinen
fosser ud hvis jeg suger.
Kontrollerer at der er "sug" i vacum slangen, fra karburatorerne, det er
der.
Så tømmer jeg alle 4 karburatorer for benzin/vand, og monterer tanken igen.
Primer, starter, og kører en ny tur, og denne gang kører cyklen fint ca. 25
km, så sætter den ud igen....
3 min pause, og klar til at køre 8-10 km igen....

På MCG er buddet CDI boksen, men er dette en normal opførsel for en defekt
tændings boks?
Jeg tænker også på, hvad hvis der har været meget vand i den benzin jeg har
tanket...., nej det er nok ikke sandsynligt..?

Så spørgsmålet her, hvordan ville i gribe sagen an?
Er det en kyndig i GPZ600R, som nikker til ovenstående og har "løsningen"?

På forhånd tak for jeres tid og hjælp.

Mvh. Brian

Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 17-03-08 10:45

"B." <b_denmark@hotmail.com> wrote in message
> Hej alle i super dejlige mennesker, håber i kan hjælpe?

> Så spørgsmålet her, hvordan ville i gribe sagen an?
> Er det en kyndig i GPZ600R, som nikker til ovenstående og har "løsningen"?

Prøv at måle spændingen på batteriet, mens maskinen står i tomgang med langt
lys.
Det kunne passe at den lige skal have en pause før den kan igen..

Skulle gerne måle mere end 12.7V.

Det er et langskud, da en motoren sjældent sætter ud pga. manglende
spænding, når den først er i gang.

Mvh.
Martin Guld Thomsen

Fra : B.

Dato : 17-03-08 10:51

Burde ikke være det...
Starteren turner fint lige efter den har "sat ud", tænder/starter bare ikke
før efter de 3-5 min.
Men måler da lige for en sikkerheds skyld.

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-08 11:19

On Mon, 17 Mar 2008 10:50:46 +0100, B. wrote:

> Burde ikke være det...
> Starteren turner fint lige efter den har "sat ud", tænder/starter bare ikke
> før efter de 3-5 min.
> Men måler da lige for en sikkerheds skyld.

Men overophedning af tændingsanlæg, på grund af overspænding/ladning.

Tjek: max 14,5 - 15 volt over akkumulatorpolerne ved "cruise" omdrejninger.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : B.

Dato : 17-03-08 12:32

> Men overophedning af tændingsanlæg, på grund af overspænding/ladning.
>
> Tjek: max 14,5 - 15 volt over akkumulatorpolerne ved "cruise"
> omdrejninger.

Målinger:
Inden opstart = 12,5 V
I tomgang = 14,4 - 14,5V
@6000 RPM = 13,5V

Har efterfølgende afmonteret Igniter (21119-1160), og der er
ledningsforbindelserne til pin 4 og 5 og vist 6 og 7 temmelig angrebet af
Ir/rust.
Er der nogen der ved om disse ben er forsyning?
Har lige prøvet at måle den igennem efter Haynes, men kan slet ikke få de
resultater der står i den :o|, hvad gør jeg forkert....

Kan det være dårlig stik forbindelse alene?
Selvfølgelig skal det renses, og smøres ind i noget kontakt fedt
(anbefalinger til "fedt" modtages gerne).

/Brian

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-03-08 13:22

B. skrev:

> (anbefalinger til "fedt" modtages gerne).

Siliconefedt.
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 17-03-08 18:20

Hans Paulin (6310) skrev den 17 mar 2008 i

> Siliconefedt.

Købes i fiskernes udsalg i Esbjerg..........

Fra : B.

Dato : 18-03-08 10:20

Så fik jeg renset forbindelserne til CDI boksen for rust og ir, nu må en
prøvetur vise om det ændrer noget.....
Det kommer desværre nok til at vente, for nu lover de jo dårligt vejr igen
og har ikke tid i dag
Men må tilstå jeg er lidt skeptisk på, om det er løsningen..!

/Brian

Fra : H. P. Holm

Dato : 17-03-08 11:18

B. skrev:
> Burde ikke være det...
> Starteren turner fint lige efter den har "sat ud", tænder/starter bare ikke
> før efter de 3-5 min.
> Men måler da lige for en sikkerheds skyld.

Check alligevel om ledningerne er spændt ordentligt fast på batteriet,
prøv at motionere dødemandsknappen, og afbryderen ved sidestøttebenet
har godt af lidt WD-40 om foråret.

Det plejer at være en af de 3 ting når min Zephyr zprutter.

Fra : carsten

Dato : 17-03-08 13:56

Det er temmelig koldt i dag, så det kunde vel tænkes at dine karburatorer
fryser, prøv at hælde noget karburator sprit i benzinen
/Carsten

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-03-08 20:46

carsten skrev:

> prøv at hælde noget karburator sprit i benzinen

Har han prøvet.